Toate drumurile duc la mare: CNAPMC asfaltează șoșelele intens circulate din Portul Constanța

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa începe, în perioada următoare, asfaltarea tuturor drumurilor intens circulate din Portul Constanţa.

foto anexă străzi port constanța numerotate de la 1 la 17
Străzile din Portul Constanța vor fi asfaltate Foto: Facebook Constanța Port

Lucrările de asfaltare ar urma să se concentreze pe legăturile cu Autostrada A4, inclusiv podul hobanat peste Canalul Dunăre-Marea Neagră şi pe partea de nord a portului.

Valoarea totală a lucrărilor este de 1,838 milioane de lei (fără TVA), sumă fiind asigurată din surse proprii ale companiei.

„Până la începerea campaniei agricole de recoltare, toate drumurile intens circulate din Portul Constanţa vor fi asfaltate”, dă asigurări CNAPMC, într-o postare pe Facebook.

Potrivit sursei citate, vor fi asfaltate 22 de sectoare de drum printre care drumul dintre Poarta 7 şi Poarta 9, afectat de traficul camioane, drumul care face legătura cu podul de la Poarta 5, drumul spre silozurile Anghel Saligny, accesul spre danele 43 şi 44, accesul la noua parcare de la rădăcina molului 3.

Toate lucrările, care totalizează peste 31.000 metri pătraţi de suprafaţă asfaltată, se vor derula pe durata a două luni, pentru ca toate drumurile să fie pregătite pentru afluxul de camioane determinat de viitoarea campanie agricolă.

„În prima fază a lucrărilor vor fi prioritare toate legăturile cu autostrada A4, apoi şantierele se vor muta spre nordul portului”, mai notează reprezentanţii CNAPMC. 

În plus, sursa citată vine cu garanții că drumurile intens circulate din cadrul Portului Constanța vor fi finalizate până la începerea campaniei agricole de recoltare.

De asemenea, nu doar drumurile sunt problematice în Portul Constanța, astfel trebuie să se facă investiţii suplimentare pentru că este singurul port dintre primele zece porturi europene care nu este încă digitalizat, spune Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi.

Reprezentanta executivului UE a afirmat, în cadrul unei întâlniri cu jurnalişti români la Strasbourg, că bombardarea porturilor ucrainene de la Dunăre de către Rusia a schimbat situaţia, în sensul că încărcarea cerealelor se face direct în vapoare, fără a mai fi utilizate infrastructuri portuare, precum facilităţile de depozitare.

„Asta pune o presiune pe un alt tip de operaţiuni portuare. Săptămâna trecută, informaţia pe care o aveam pe masă ca fiind urgentă era sufocarea portului Constanţa cu un număr de aproape 700 de barje care trebuie descărcate în vapoare. Deci presiunea creşte pe infrastructura românească. Constanţa trebuie să facă investiţii suplimentare. Şi nu pentru Ucraina, ci pentru că este singurul, de exemplu, care nu e digitalizat din primele zece porturi europene”, a declarat Vălean anul trecut, în cadrul întâlnirii cu jurnalişti români.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite