Consiliul Elevilor din Constanţa către presă: „Încetaţi cu inventarea «perlelor» de la examene!“
0Consiliul Judeţean al Elevilor Constanţa este convins că „perlele“ candidaţilor la examenul de Bacalaureat sau de la Evaluarea Naţională nu reprezintă decât o invenţie. Forul elevilor se bazează pe directiva Ministerului Educaţiei Naţionale şi pe regulile stricte de la comisie, care nu permit profesorilor să divulge nimic din lucrarea elevilor.
Consiliul Judeţean al Elevilor Constanţa se declară dezamăgit de reacţia unor trusturi de presă în privinţa examenului de Evaluare Naţională, respectiv cel de Bacalaureat.
Conform unei adrese trimise de Ministerul Educaţiei Naţionale comisiilor de examen, profesorilor evaluatori le este interzis să divulge părţi din lucrările scrise ale elevilor. Din acest motiv, forul elevilor consideră că apariţia în mass-media a aşa-ziselor perle este un act care încalcă codul deontologic al jurnalistului.
„Situaţia în care ne aflăm este foarte gravă. Nu ne putem permite să ne batem joc de toţi elevii din România de dragul unor ştiri care produc audienţă. Lezarea imaginii elevilor nu este un lucru pe care presa ar trebui să-l facă“, a declarat Alexandru Bajdechi, preşedintele Consiliului Judeţean al Elevilor Constanţa.
Elevii constănţeni adresează o rugăminte neobişnuită. „Rugăm trusturile de presă să transmită Consiliilor Judeţene ale Elevilor şi Inspectoratelor Şcolare Judeţene sursa acestor «perle». În caz contrar, vom considera aceste «perle» inventate de dragul audienţei. Sperăm că acest fenomen se va opri, altfel vom fi nevoiţi să sesizam toate autorităţile cu competenţă în domeniu“, a declarat Alexandru Bajdechi.
Consiliul Judeţean al Elevilor Constanţa este structura reprezentativă a elevilor din judeţul Constanţa, formată din 153 membri, fiecare îndeplinind rolul de reprezentant al elevilor la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar din judeţul Constanţa. Este o structură a Consiliului Naţional al Elevilor şi are rol de partener al Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, în procesul de învăţământ.
Vă mai recomandăm