Traficul pe cea mai aglomerată intrare în oraș din țară văzut din dronă. „De sus e spectaculos, de la sol e mai enervant” VIDEO

0
Publicat:

Cea mai aglomerată intrare într-un oraș din România, tronsonul dinspre comuna Florești și Cluj-Napoca, a fost filmată cu drona la primele ore ale dimineții. Pe aici trec, în medie, 60.000 de mașini pe zi, iar un drum din Florești spre oraș poate dura chiar și două ore la orele de vârf.

Traficul la intrarea în Cluj-Napoca la primele ore ale dimineții. FOTO: captură Legat de Cluj
Traficul la intrarea în Cluj-Napoca la primele ore ale dimineții. FOTO: captură Legat de Cluj

Traficul matinal în orașele aglomerate poate fi spectaculos, dacă îl privești din depărtare. De la sol e mai enervant” - acesta este comentariul postat la filmarea care prezintă traficul din Cluj-Napoca la primele ore ale dimineții. 

Cele mai mari probleme sunt pe tronsonul Florești-Cluj-Napoca, cum se poate vedea și din filmare. Șirul de mașini se pierde în depărtare, aproape de linia orizontului. La primele ore ale dimineții, drumul dinspre cea mai mare comună din țară - Florești - spre oraș este un calvar. Uneori durează și două ore.  

Un studiu realizat de Universitatea Tehnică arată că tronsonul DN1 Florești- Cluj-Napoca este mai circulat ca și cea mai aglomerată intrare din Bucureși, cea dinspre Otopeni.

Măsurătorile arată că pe acest drum s-a înregistrat un vârf de 74.258 de vehicule într-o singură zi.

Tronsonul DN 1 la vest de Cluj-Napoca (intrarea dinspre Oradea) este mai aglomerat (MZA pentru zilele lucrătoare = 58.660) decât cea mai aglomerată arteră de intrare din București, DN 1 dinspre Otopeni, la ultimul recensământ național de circulație al CNADNR (MZA_2010 = 54.135). Conform măsurătorilor efectuate de către Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, în data de 13 noiembrie 2015, s-a înregistrat un vârf de 74.258 de vehicule pe acest tronson, valoare cu mult superioară oricărei valori înregistrate anterior pe tronsoanele de drumuri naționale și autostrăzi din România”, a susținut Emil Boc.

Soluția - centura metropolinată

În luna august, Primăria a semnat contractul pentru primul tronson al Centurii metropolitane a Clujului. Valoarea contractului - 22,4 milioane euro cu TVA.

Este vorba despre tronsonul care are ca menire principală asigurarea conectivității pentru Spitalul Regional de Urgență.

,,Practic se va extinde la şase benzi de circulație zona DN1 Cluj-Florești până la Spitalul Regional de Urgență - câte o bandă pe sens va fi dedicată transportului în comun, salvărilor, poliției, pompierilor. De asemenea, se vor amenaja piste de biciclete pentru încurajarea utilizării mijloacelor de comun alternative la mașină - fiind create astfel culoare de mobilitate alternativă, parte integrantă a viziunii pe termen lung pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană.”, a mai precizat primarul municipiului Cluj-Napoca.

Sursa citată a mai menţionat că va fi amenajat şi un pasaj pietonal subteran în zona hipermarketului Metro, ,,iar pentru facilitarea accesului la Spitalul Regional de Urgență vom avea un pasaj rutier suprateran.”

Pe întregul tronson modernizat s-a prevăzut sistem de iluminat cu telegestiune și sistem de canalizare pluvială.

,,Odată încheiat contractul se va constitui garanția de bună execuție și se dă ordinul de începere a lucrărilor. Durată de execuție este de 20 luni, din care 6 luni proiectare și 14 luni execuție.”, a arătat Emil Boc.

Tronsonul II încă nu a fost contractat. 

Întreg proiectul centurii ocolitoare este estimat la aproape 1,5 miliarde de euro (1,409 miliarde) și va fi realizat cu fonduri europene. Centura ar urma să aibă 42 de kilometri lungime, 32 de drumuri de legătură, plus 26 kilometri de bretele și noduri. Din cei 42 de kilometri ai centurii, 35 vor avea și piste de biciclete.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite