Pasageri umiliți pe Aeroportul din Cluj: „Da’ ce de figuri au și englejii ăștia… să stea la ei”

0
Publicat:

Mario Mocan, unul dintre liderii informali ai diasporei române, a povestit cum a fost umilit pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca. Pasagerii unei curse spre Londra au fost puși să aștepte în frig 40 de minute și apoi au fost jigniți de către angajații instituției.

Mario Mocan în autobuzul înghețat din Aeroportul Cluj. FOTO: Arhivă personală
Mario Mocan în autobuzul înghețat din Aeroportul Cluj. FOTO: Arhivă personală

Mario Mocan, un român care locuiește în Anglia, devenit cunoscut în perioada protestelor anti-PSD pentru implicarea lui în mobilizarea diasporei pentru mitingul din 10 august 2018, a postat, ieri, pe Facebook despre experiența umilitoare pe care a avut-o la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca.

„Bătaie de joc și umilință maximă pentru engleji” și-a intitulat el postarea. „Am stat și tot m-am gândit să fac sau să nu fac această postare. Dar, pentru că, exact ce am pățit eu, au pățit și câteva zeci de copii și mame cu bebeluși, mă simt nevoit să scriu ce aventură groaznică am avut azi!”, a scris el.

Situația neplăcută s-a petrecut în dimineața de 11 Februarie. Mario Mocan a avut planificat zborul, W63301, de pe Aeroportul “Avram Iancu”, Cluj-Napoca spre Luton-Londra cu plecare la orele 06.05.

La aproximativ 05.15 s-a început îmbarcarea de la poarta B4. Pentru că aveam acces cu prioritate Mocan s-a urcat, printre primii, în autobuzul care face legătura de la poartă până la avion.

Din fotografii se vede că ușile autobuzului sunt deschise. FOTO: Arhiva Mario Mocan
Din fotografii se vede că ușile autobuzului sunt deschise. FOTO: Arhiva Mario Mocan

„Da’ ce figuri au și ”engleji” ăștia”

„Autobuzul ne aștepta cu ușile larg dechise. În sinea mea eram bucuros că în sfârșit plecam fără întârziere, ceea ce este foarte rar, în sutele de zboruri pe care le-am făcut. Ce să vezi !? Bucuria a început să treacă rapid când, după 5/10/15/20/30/40 de minute, ușile autobuzului nu se mai închideau și, atât afară, cât și înăuntru (ușile erau larg deschise), erau -10 grade”, povestește el.

Pasagerii erau înghețați „tun”, spune el. Mocan a coborât și a mers înapoi la poartă pentru a cere explicații angajaților aeroportului Cluj-Napoca, pentru că șoferul nu era în cabină. El i-a atenționat că pasagerii. printre care se numără copii și bebeluși, stau de 40 de minute în autobuzul cu ușile deschise unde sunt -10 grade.

„Auziți, aici nu aveți figuri de Anglia, aici este România. Sunteți în autobuz nu afară ! îmi răspunde o “doamnă” vizibil iritată de faptul că ea trebuia să fie responsabilă cu îmbarcarea de la 5 dimineața”-  i s-a răspuns acestuia.

În acele momente, alți pasageri au coboarât și au cerut socoteală pentru același lucru. După încă câteva minute bune, a aparut și șoferul din interiorul clădirii aeroportului cu o cafea în mână și a bolborosit:

Da’ ce plm de figuri au și ”engleji” ăștia… să stea la ei, să nu mai vină pe aici… doar nu sunt șofer personal…”, relatează Mario Mocan.

Într-un final, autobuzul ajunge la aeronavă pe la ora 6 dimineața. „Spre surprinderea noastră, aflăm că mai stăm încă aproximativ 30/40 minute în avion pentru că personalul morocănos a dus bagajele zborului nostru la altă aeronavă. Automat, trebuia descărcat de acolo, transportat la avionul nostru, încărcat și abia după să putem decola spre Luton-Londra…”, povestește pasagerul.

Singurii care au mai salvat situația a fost personalul navigant, spune el, care i-a întâmpinat cu zeci de scuze și cu ceai/cafea calde din partea lor. „Probabil pentru a ne dezmorți din frigul pe care l-am îndurat pe aeroportul “capitală europeană” Cluj-Napoca… Sper să nu deranjez pe nimeni că am îndrăznit să-mi spun părerea la ceea ce mi-a s-a întâmplat azi. Măcar aici, pe Facebook, să o pot face, că în altă parte nu am găsit unde să le pot face plângere !!!

„Cum poți să reproșezi unui compatriot că a venit acasă”

Postarea a adunat peste 450 de comentarii. Foarte multe persoane au semnalat situații similare.

„Bunul simt și omenia lipsește din păcate la mulți dintre semenii noștri”, a spus Mariana.

La fel am pățit și noi în decembrie 2022 cu zborul spre Barcelona de ora 6.20. Chiar ne-am întrebat unde e diferența între a avea Priority și a nu avea. Ca pe toți ne-au ținut vreo 20 de min în autobuz, cu ușile deschise, în frig...”, a completat Michaela.

Adi a susținut: „Niște frustrati de viață aproape toți angajații din sistemele astea, parcă se bucură când ceva nu merge...și vor o țară ca și afară, în veci nu va fi, din rău în mai rău merge țara asta...mi-e mila ...dar asta este”.

Nu este o noutate. Madamele, personalul de la Aeroport la Cluj (și nu numai) sunt pline de aere, fără să realizeze că datorită celor care călătoresc, au servici...”, completează Veronica.

Stanel concluzionează: „Devenim din zi în zi mai răi. Cum poți să reproșezi unui compatriot de ce a venit acasă? Angajatul respectiv trebuie să răspundă pentru comportamentul său cât și conducătorul auto! Democrația însemnă respectarea unor reguli! Respectă că să fi respectat. Așa ne facem noi singuri rău deoarece pe lângă cetățenii români mai erau și alte naționalități, și s-au simțit bine că și cetățenii români.

Ce spun reprezentanții Aeroportului Cluj

„Adevărul” a cerut un punct de vedere de la reprezentanții Aeroportului, dar până la această oră nu l-am primit.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite