Orașul din România unde s-au plătit 16 milioane de euro pentru 18 autobuze. Cum scapă de șoferii zgârciți cu aerul condiționat

0
Publicat:

Primăria Cluj-Napoca a cumpărat 18 autobuze electrice cu 16 milioane de euro, bani de la UE. Temperatura din vehicul va putea fi setată din autobază, eliminându-se astfel disconfortul cauzat de șoferii care uită sau nu vor să pornească aerul condiționat.

Model de autobuz electrice articulat Solaris Urbino (La Cluj va fi mov). FOTO: Solaris
Model de autobuz electrice articulat Solaris Urbino (La Cluj va fi mov). FOTO: Solaris

„A fost adjudecată licitația pentru 18 autobuze electrice articulate cu finanțare din PNRR. Valoarea contractului: peste 16 milioane euro”, se arată într-un comunicat al Primăriei Cluj-Napoca.

Astfel, 18 autobuze electrice articulate SOLARIS Urbino, cu o lungime de 18 m și capacitate de 131 persoane, vor ajunge la Cluj-Napoca în următoarele 12 luni.

Licitația adjudecată către Solaris Bus & Coach SP. Z.O.O. se ridică la 83.131.020 RON (cca 16 milioane de euro) și cuprinde, pe lângă vehicule, 6 stații de încărcare rapidă și 18 stații de încărcare lentă.

Noile autobuze electrice, cu o capacitate mai mare decât cele existente deja la Cluj-Napoca, vor deservi ruta Cluj-Napoca - Florești, dar și alte rute din municipiu.

Temperatura din autobuz, controlată de la autobază

Conform caietului de sarcini, autonomia autobuzelor electrice va fi de minim 190 kilometri, în condițiile în care funcționează sistemul de încălzire sau climatizare la capacitatea maximă de utilizare și cu numărul maxim de pasageri.

Din corespondența cu ofertanții reiese că temperatura din autobuz va fi controlată de la autobază și nu exclusiv de către șofer.

Vă rugăm sa renunțați la cerința în privința reglării temperaturii din habitaclu de la autobaza, șoferul fiind cel mai în măsură să stabileasca nivelul de confort termic al său și al pasagerilor. Mai mult temperatura țintă în compartimentul pasagerilor poate fi setată de personalul de service al utilizatorului, atingerea acesteia fiind realizată prin intermediul unui termostat. Astfel modificarea acesteia în timp real nefiind o necesitate”, se arată în solicitarea unei companii ofertante.

Primăria Cluj-Napoca a refuzat să renunțe la solicitare: „Se menține cerința în caietul de sarcini deoarece temperatura nu este monitorizată în permanență de conducător, introducerea unui sistem de reglare de la autobază fiind o metodă auxiliară  prin care se poate regla temperatura în interiorul compartimentului călătorilor. De asemenea se dorește crearea de rapoarte de variație a temperaturii setate și actuale în autobuz”.

În caietul de sarcini se solicită garanția acumulatorilor de tracțiune să fie de 7 ani.

Alte caracteristici tehnice:

- capacitate totală de transport: 131 persoane, din care 44 pe scaune

- spațiu pentru fotolii rulante

- rampă de acces

- lungime 18 m, înălțime 3,3 m, lățime 2,55 m

Stații de încărcare

La fiecare 3 autobuze aduse la Cluj-Napoca, furnizorul va livra câte o stație de încărcare rapidă compatibilă cu soluțiile de încărcare deja existente în cadrul flotei Companiei de Transport Public.

Proiectul „Dezvoltarea sistemului de transport public ecologic prin achiziționarea de autobuze electrice și stații de încărcare” este finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta C10 - Fondul local.

Cluj-Napoca este primul oraș din țară care a cumpărat autobuze electrice. Municipalitatea din Ardeal a încheiat încă din vara anului 2017 un acord cadru cu polonezii de la Solaris pentru livrarea a 30 de autobuze electrice de 12 metri.

Compania de transport public CTP Cluj-Napoca are un parc de 41 de autobuze electrice, conform informațiilor de pe site-ul propriu.

Cluj-Napoca

Top articole

Partenerii noștri

image
digisport.ro

Ultimele știri
Cele mai citite