Bucureşti: „Şoseaua trece prin casă, nu invers!”
0Autorităţile au dat un verdict în cazul imobilului construit pe carosabil în sectorul 4: s-a asfaltat pe terenul privat
Dintr-un elan muncitoresc, cei care au asfaltat strada au turnat mai mult beton decât era necesar, astfel că au intrat pe proprietatea privată, susţine arhitectul şef al sectorului 4, Daniel Cărămidă.
Anomanila în cazul imobilului din strada Şoldanului nr.3b, construit pe jumătate de alee, a fost explicată de către Daniel Cărămidă, arhitectul şef al sectorului 4.
El este cel care şi-a dat acordul, împreună cu fostul primar, Adrian Inimăroiu, pentru ca locuinţa să fie ridicată. Potrivit arhitectului, în urmă cu cinci ani, aleea era mai mică decât în prezent şi respecta parcela de pământ retrocedată un an mai târziu lui Florian Gheorghe, actualul proprietar al casei. „În 2004, firma care se ocupa de asfaltarea zonei, într-un elan muncitoresc au lărgit aleea. Practic, drumul public a intrat abuziv peste proprietatea privată”, explică Cărămidă.
Un etaj în plus, în schimbul trotuarului
În opinia arhitectului, situaţia poate fi „îndreptată” tot de către proprietar. Este vorba despre o negociere pe care vrea s-o aibă cu acesta, în condiţiile în care deţinătorul „casei din stradă” nu a respectat autorizaţia de construcţie care îi permitea ridicare a doar două etaje şi nu trei, aşa cum are casa acum.
„Îl vom amenda şi îi vom elibera o altă autorizaţie. Înţelegerea este ca el sa se ocupe apoi de refacerea trotuarului, pentru că dacă am încerca să facem lucrarea prin primărie, ar dura foarte mult”, spune Cărămidă.
Străzi libere pe hartă, blocate în realitate
Situaţia din sectorul 4 nu este singura din Bucureşti. Pe Strada Vornicul Ioniţă care leagă Calea Floreasca de strada Rahmaninov a răsărit, în urmă cu mulţi ani, un gard din fier care bloca în întregime accesul trecătorilor.
Ulterior acesta a fost restrâns, dar în prezent o groapă şi un maldăr de pământ interzic trecerea maşinilor. „Era o plasă care înfunda strada, dar de un an şi ceva nu mai este. Oricum nu se poate circula din cauza pământului ”, şi-a spus părerea Mirel, un trecător.
De asemenea, în Piaţa Rahova, complexul Nicky Scorpion a fost construit de o parte şi de alta a străzii Glicinelor pe care a ajuns să o ocupe între numere 4 şi 14. Astfel, deşi pe hartă strada leagă Calea Rahovei de Mărgeanului, aceasta este deschisă traficului rutier doar între Mărgeanului şi strada Topolniţa.