Începe campania împotriva consumului de droguri în hoteluri și restaurante din mai multe județe, dar și la festivalul Massif

0
Publicat:

La Brașov a început o campanie împotriva consumului de droguri care se va derula în hoteluri, restaurante și la festivalul Massif. Vor fi mesaje în 6 limbi care să avertizeze asupra pericolului

Campanie antidrog în hoteluri FOTO Instituția CPMJ Brașov
Campanie antidrog în hoteluri FOTO Instituția CPMJ Brașov

Drogurile devin o problemă tot mai mare în România, motiv pentru care autoritățile au început să reacționeze mai apropiat de modul în care se combate consumul în alte părți. Până acum, instituțiile statului se mulțumeau să împartă pliante care conțineau o listă cu efectele negative ale consumului de droguri sau alte acțiuni de același fel, al căror rezultat s-a dovedit aproape nul.

La Brașov, părinții au fost cei care au preluat primii inițiativa și au format Brigada Părinților Antidrog. Reprezentanții autorităților le-au urmat exemplul și au trecut la o campanie mai incisivă. Astfel, campania națională „Consumul de droguri ne priveşte pe toţi”, inițiată de Agenţia Naţională Antidrog, a pătruns în zona HoReCa.

Un clip video de informare şi conştientizare a turiştilor privind fenomenul consumului de droguri rulează în peste 850 de unităţi de cazare și restaurante de pe raza județului Brașov, precum şi pe Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav.

Videoclipul poate fi văzut în șase județe

Potrivit șefei Centrului Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Brașov, comisar-şef de poliţie Laura Pişcociu, videoclipul poate fi văzut și în unitățile turistice de cazare de pe raza județelor Covasna, Bistrița-Năsăud, Harghita, Mureș și Sibiu, astfel că este disponibil în aproape 100.000 de locuri de cazare.

În scopul informării și conștientizării turiștilor din unitățile de cazare de pe raza celor șase județe, pe o perioadă de un an, spotul acestei campanii, tradus în șase limbi, va rula pe ecranele aflate în recepțiile hotelurilor și ale unităților de primire, precum și pe televizoarele din camerele hotelurilor”, a precizat Laura Pișcociu.

Poate chiar mai important, videoclipul va rula în partea a doua a acestei săptămâni pe ecranele festivalul Massif, care se desfășoară în Poiana Brașov din 14 până în 17 martie. Este cel mai mare festival de muzică organizat la munte și anul trecut, la prima ediție, a strâns peste 10.000 de tineri pe zi, iar anul acesta se așteaptă chiar mai mulți.

Hotelierii, receptivi la campanie

Pe această cale țin să le mulțumesc hotelierilor pentru că au fost foarte receptivi la campania noastră și au venit chiar cu idei de îmbunătățire a campaniei și de aducere a unui plus față de ce am gândin noi în prima fază, respectiv de lărgire a campaniei și în restaurante și în alte unități în care avem de a face cu turiști”, a precizat Roxana Niculescu, reprezentanta Ministerului Turismului în județul Brașov.

Printre cei care au îmbrățișat imediat ideea campaniei au fost reprezentanții Breslei Cârciumarilor, care spun că se confruntă cu consum de droguri și doresc să extindă campania și în unitățile lor.

Prefectul județului Brașov, Cătălin Văsii, a amintit că este vorba despre o problemă întâlnită pe întreg mapamondul.

Nu este numai o problemă a Brașovului, o întâlnim și la nivelul țării, și la nivel mondial și ne bucurăm că suntem inițiatori în această campanie care cred că va fi preluată la nivelul întregii țări. Inițiativa reprezintă un pas mic în ceea ce ne dorim cu adevărat să facem în această campanie de prevenire”, a declarat Cătălin Văsii.

Prefectul Brașovului spune că este important să se deruleze campanii în școli și în locurile în care sunt întâlniți de obicei mulți tineri, dar este la fel de important să existe și această campanie în hoteluri și restaurante, mai ales că Brașovul este un județ turistic, în care vin foarte mulți români și este bine ca aceștia să facă parte din lupta împotriva consumului de droguri.  

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite