Fără dosar cu șină și copii legalizate la Primăria Alba Iulia. Ce alte măsuri antibirocrație se aplică

0
Publicat:

Primăria Alba Iulia anunță implementarea unor măsuri antibirocrație. Printre cele mai importante sunt renunțarea la dosarul cu șină și la copiile legalizate care până acum erau prezentate de cetățeni.

Cetățenii nu vor mai veni cu celebrul dosar cu șină FOTO Adevărul
Cetățenii nu vor mai veni cu celebrul dosar cu șină FOTO Adevărul

Printre acestea se numără și introducerea unor formulare inteligente disponibile online în portalul de servicii electronice.

În contextul intrării în vigoare a Legii Nr. 9/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Primăria municipiului Alba Iulia anunță implementarea următoarelor măsuri:

- În portalul de servicii electronice https://portal.apulum.ro/cmsSE/, secțiunea Acte Necesare pot fi regăsite formularele electronice sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate;

- În portalul de servicii electronice, pe baza de cont verificat se pot depune peste 20 de solicitări pentru cele mai utilizate servicii utilizând formulare inteligente atât pentru persoane fizice cât și pentru persoane juridice;

- La adresa de e-mail legea9@apulum.ro se poate trimite copia în format electronic după cartea de identitate, cu specificarea serviciului unde a fost solicitată;

- Nu se vor mai solicita copii legalizate după documente la furnizarea serviciilor publice, înlocuindu-le cu certificarea conformității cu originalul de către funcționarul competent;

- Nu se vor solicita persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, dosare, dosare cu șină, precum și niciun alt articol sau obiect de birotică sau papetărie și nu se vor percepe taxe suplimentare pentru acoperirea costurilor acestora;

- Se va asigura, în mod gratuit, fotocopierea actelor, cererilor sau formularelor solicitate în format fizic. Excepția prevăzută de lege este pentru actele, cererile sau formularele emise de autoritățile și instituțiile publice centrale.

Metode de plată a impozitelor și taxelor locale

Reprezentanții administrației locale reamintesc metodele alternative de plată pentru taxele și impozitele locale cât și a altor a servicii publice furnizate contra cost:

- online, pe platforma proprie a Primăriei Alba Iulia – https://portal.apulum.ro/cmsSE;

- online, pe platforma națională www.ghiseul.ro;

- plată electronică folosind servicii de internet banking;

- la una din cele peste 30 de stații de plată SelfPay din rețeaua națională care sunt amplasate pe raza municipiului Alba Iulia.

„Percepem digitalizarea administrației locale ca pe o etapa esențială în simplificarea interacțiunii cu fiecare albaiulian. O parte din aceste servicii erau disponibile chiar înainte de apariția acestei legi, acum doar ne aliniem oficial la noile standarde, totul pentru a-i ajuta pe oameni să câștige timp și pentru a le oferi servicii publice de calitate”, a precizat primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa.

Alba Iulia

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite