Vasile Bănescu reacționează după ce CTP a scris că „Iisus a dezvirginat-o pe Maria din interior”

0
Publicat:

După ce, de Crăciun, scriitorul și gazetarul Cristian Tudor Popescu a afirmat, într-o postare pe Facebook, că „venind în lume pe cale naturală, Iisus a dezvirginat-o pe Maria din interior”, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, Vasile Bănescu, a reacționat miercuri seara, pe aceeași rețea.

Vasile Bănescu. FOTO Facebook
Vasile Bănescu. FOTO Facebook

Într-o postare cu titlul „Arta de a te compromite răsunător (ca intelectual) chiar de Crăciun”, Vasile Bănescu a vorbit despre ignoranță și revelație.  

„A crede că reflectezi la cele de sus (ale Cerului) cu capul adânc înfipt în „cele mai de jos ale pământului”. A da buzna în Evanghelii cu cizmele materialismului dialectic și ateismului științifico-fantastic. A-ți confunda ignoranța într-un domeniu care include milenii de cultură fondată pe Revelație - recunoscută de toate marile minți ale omenirii - cu o aberantă hermeneutică a celor mai importante texte ale lumii civilizate la care, blocat în limitele rudimentarului pozitivism, nu poți avea acces. A echivala Revelația care onorează rațiunea umană cu elucubrația care o discreditează”, a scris purtătorul de cuvânt al Patriarhiei.

„A introduce sacrileg obscenul în sfera purității care te indispune”

Fără a indica direct textul lui CTP, dar cu aluzie la acesta, Vasile Bănescu a continuat să explice ceea ce el numește „Arta de a te compromite”, vorbind despre o „paradă grotescă”.

„A-L ironiza pe Dumnezeu fără să percepi ridicolul gigantic al situației și absurdul aproape comic al rățoirii creaturii, libere inclusiv să se facă de râs, în fața Absolutului luat sarcastic la rost că-și permite manifestarea în lumea creată chiar de El.  A introduce sacrileg obscenul în sfera purității care te indispune, a asocia pervers vulgarul anatomo-fiziologic cu dumnezeirea. A rata iar și iar șansa de a accepta smerit Adevărul care nu ești tu însuți, de a admira Înțelepciunea și Frumusețea care nu te întruchipează, de a face loc Binelui în sfera răului care te luptă cumplit, de a alege surâsul realei inteligențe în locul rânjetului autosuficienței. A nu rata nicio ocazie de a dovedi că n-ai înțeles nimic din ceea ce contează cu adevărat și de a face paradă grotescă cu acest jenant lucru. A te rata, eventual până la adânci bătrâneți, dăruite ție pentru a te trezi totuși cândva”, a mai scris purtătorul de cuvânt al Patriarhiei.

CTP: „O problemă de logică biologică”

Amintim că, luni, în ziua sărbătorii Nașterii Domnului, într-o postare cu titlul „Dumnezeu-Copil”, scriitorul și gazetarul Cristian Tudor Popescu a amintit că despre nașterea lui Iisus, „imaculata concepțiune, Maria, magi, iesle și toate celelalte”, povestesc doar Matei și Luca.

„Marcu și Ioan îl introduc abrupt în narațiune pe Iisus deja adult: <<A doua zi a văzut Ioan pe Iisus venind către el și a zis: Iată mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridică păcatul lumii>> (Ioan, 1, 29), <<Și în zilele acelea, Iisus a venit din Nazaretul Galileii și s-a botezat în Iordan, de către Ioan>> (Marcu, 1,9). Prin urmare, nu putem vorbi nici de inseminarea Mariei de către Duhul Sfânt și nici de facerea lui Iisus fără participarea unui mascul. Dar asta implică o problemă de logică biologică”, arată Cristian Tudor Popescu.  

„Caz unic: Fiul și-a dezvirginat mama!”

Gazetarul, celebru pentru judecățile sale tăioase lansate în spațiul public, a continuat să argumenteze:

„Ni se spune că Maria n-a fost atinsă de logodnicul ei, Iosif, deci avea himenul intact. Nici Matei, nici Luca nu pomenesc de vreo cezariană. Deci, venind în lume pe cale naturală, Iisus a dezvirginat-o pe Maria din interior... Caz unic: Fiul și-a dezvirginat mama! Asta se putea evita dacă Duhul Sfânt, așa cum a pătruns în Maria în cel mai neinvaziv mod cu putință ca s-o lase grea, ar fi făcut ca pruncul Iisus să-i apară pur și simplu în brațe, și cu buricul gata tăiat. Dar lipsa trecerii prin vagin și vulvă, precum și a ieșirii inter urinam et feces, între urină și fecale, cum zice Sf. Augustin, ar fi anulat partea omenească necesară personajului divino-uman Iisus, iar prin patimi ar fi trecut Dumnezeul pur, invulnerabil, ceea ce compromitea ideea de sacrificiu, indispensabilă poveștii”.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite