Românii sunt mai chibzuiți cu bugetul de sărbători

0
Publicat:

Mai mult de jumătate dintre români își vor petrece Crăciunul acasă în acest an, arată un studiu. Iar mare parte din bugetul alocat sărbătorilor de iarnă se va duce pe mâncare și băutură (32%) și cadouri (28%).

buget mai mic pentru sărbătorile de iarnă din 2023 - Foto Arhiva
buget mai mic pentru sărbătorile de iarnă din 2023 - Foto Arhiva

Un studiu realizat de Reveal Marketing Research arată că 56% dintre români vor sta acasă de Crăciun, în timp ce 39% vor merge în vizită la cei dragi, potrivit G4Media. 

Cei mai mulți (73%) sunt persoane cu venit mic, sub 2000 RON, sau persoane peste 55 de ani (72%). 

De reduceri au profitat 4 din 10 români, care au cumpărat în avans cadourile de Crăciun sau au comandat online, pentru a evita aglomerația. 

Față de anul trecut a scăzut sentimentul de entuziasm resimțit în apropierea sărbătorilor, de la 17% în 2022, la 6% în 2023. 

Deși, studiul arată o creștere a sentimentelor pozitive în așteptarea sărbătorilor, de la 64% anul trecut, la 73% în 2023. Crăciunul trezește sentimente de bucurie/fericire (26%), aduce o stare de bine(16%) sau sentimente de mulțumire (12%). 

Cu toate acestea, 22% dintre români sunt copleșiți de gânduri negative , indiferența (7%) și tristețea sau strescul (7%) sunt cele mai menționate. 

Mulți români vor merge în vizită la prieteni sau familie, respectiv 39%, iar cei mai mulți au vârste cuprinse între 45-55 ani, 46%. 

Tinerii, cu vârste între 18-24 ani, sunt cei care preferă să meargă în vizită în afara localității de reședință. 

Buget mai mic 

Cercetarea Reveal Marketing Research arată că bugetul alocat pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut. Doar un procent de 12% menționează un buget mai mare, în măsură semnificativ mai mare cei cu vârste cuprinse între 44-55 ani (25%).  

Având în vedere creșterile prețurilor produselor și serviciilor din ultimul an, cei 88% dintre românii care declară că pentru sărbătorile de Crăciun vor aloca un buget similar sau mai mic celui din 2022, vor fi nevoiți să facă ajustări ale coșului de cumpărături, întrucât un astfel de buget nu le-ar permite să achiziționeze aceleași produse sau să mențină același nivel de cadouri și cheltuieli ca anul trecut.”, a explicat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research. 

În ceea ce privește repartizarea banilor, aproape o treime din bani, 32% se vor duce pe mâncare și băuturi, iar 28% către cadouri și 11% către decorațiuni și atmosferă festivă. De altfel, 11% din buget va fi alocat unui fond de cheltuieli neașteptate. 

Un procent de 64% dintre români spun că vor să reducă cheltuielile pentru decorațiuni și atmosferă festivă, iar 46% vor să dea mai puțin bani pe cadouri, în timp ce 38% vor să reducă suma cheltuită pe alimente și băuturi. 

În medie, românii spun că vor cheltui 546 de lei pe mâncare și băuturi, 492 de lei pe cadouri și 149 de Ron pe decorațiuni. Per total, bugetul pentru sărbători din acest an este de 1188 Ron, în scădere față de 2022 cu 12%. 

Ce cadouri își doresc românii 

Una dintre tradițiile respectate de români este schimbul de cadouri, mulți respondenți spun că nu sunt pretențioși (35%) și că nu contează ce cadou vor primi. 

Cele mai dorite cadouri sunt hainele, menționate de 30% dintre respondenți, acestea sunt urmate de  bijuterii, ceasuri (18%) și de produsele de îngrijire personală (18%), categorii preferate în mai mare măsură de către femei.  

De altfel, darurile legate de pasiunile sau hobby-uri sunt preferate de 15%, mai ales de către respondenții bărbați, acestea sunt urmate de gadget-uril, aflate în preferintele a 14% dintre respondenți.  

Magazinele fizice rămân locurile preferate pentru cumpărarea cadourilor de Crăciun, 43% dintre respondenși le preferă, în timp ce 26% aleg să comande cadouri online. În plus,  anul acesta, 20% dintre respondenți au cumpărat cadourile în avans pentru a profita de reduceri și a evita aglomerația.  

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite