Jumătate dintre adolescenții români trăiesc în risc de sărăcie
0Aproape unu din doi adolescenți români (44,5%), cu vârste între 15 și 19 ani, trăiește în risc de sărăcie sau de excluziune socială, conform datelor Eurostat.
World Vision România precizează că numărul acestora a crescut cu 2,7% din 2020 și până anul trecut, România fiind țara cu cei mai mulți adolescenți în risc din sărăcie din Uniunea Europeană (UE).
Asociația atrage atenția cu privire la consecințele fenomenului și subliniază că abandonul școlar este cel mai grav, mai ales la trecerea din gimnaziu către liceu.
„Vreau în clasa a 9-a”
Fundația susține prin programul „Vreau în clasa a 9-a” 120 de elevi din mediul rural să ajungă la liceu sau să-și continue studiile liceale, printr-un parteneriat cu retailerul Pepco România. Totodată, 20 de elevi vor beneficia de stagii de practică în magazinele Pepco
Adolescenții vor participa la activități de educație non-formală precum:
- sesiuni de dezvoltare personală și de orientare profesională;
- meditații pentru disciplinele școlare, inclusiv cele de examene;
- mentorat cu angajați din multinaționale și antreprenori;
- consiliere psihologică;
- stagii de practică;
- tabere de vară și alte excursii.
Elevii care vor beneficia de acest pachet de servicii au între 14-19 ani și învață în 25 de licee din mediul rural din județele: Iași, Vaslui, Dolj, Vâlcea, Cluj, Buzău, Gorj, Mehedinți și Olt.
Programul Vreau în clasa a 9-a a fost lansat de World Vision România în 2008 ca răspuns la nevoia elevilor din mediul rural de a-și continua studiile după terminarea gimnaziului. Beneficiarii acestui program sunt proaspeţi absolvenţi de gimnaziu sau liceeni își doresc să-și continue studiile, dar nu au posibilităţi materiale.
Principalele criterii de selecţie a elevilor sunt: situația socio-economică a familiei, media scolară anuală (să fie peste 7) și motivația acestora pentru a continua studiile.
„Derulăm programul «Vreau în clasa a 9-a» de mai bine de 14 ani pentru a reduce inegalitatea de șanse dintre elevii din mediul rural și cei din mediul urban. Misiunea noastră este să sprijinim adolescenții care provin din familii cu puține posibilități materiale să-și continue studiile și să-și descopere pasiunile. Un parteneriat de lungă durată - precum cel pe care îl avem cu Pepco România - înseamnă predictibilitate și o contribuție reală pentru acești tineri la un viitor mai bun. Datele noastre cele mai recente arată că cel puțin doi din zece părinți din mediul rural nu-și mai susțin copiii la școală după ce au terminat clasa a VIII-a”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
Despre World Vision România
World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra serviciilor dedicate copiilor, familiilor şi comunităţilor, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.