Video Cum arată confruntarea dintre Dusterul românesc și Lada Niva rusească. Concluziile unor români care au făcut testul în Rusia

0
0
Publicat:

Un român din Rusia a vrut să vadă dacă noul Duster este mai bun decât Lada Niva. Ambele mașini au fost concepute de francezii de la Renault.

FOTO Arhivă personală
FOTO Arhivă personală

Răzvan, un vlogger român stabilit de mai mulți ani în Rusia, a vrut să vadă cu ochii săi dacă  o mașină rusească Lada Niva poate concura cu un Duster, dar mai ales cum se comportă ambele într-un off-road. Așa a ajuns să facă un test alături de Cosmin și Attila, ultimul fiind și el un cunoscut vlogger. Testul a fost făcut pe un teren accidentat, pe zăpadă, iar automobilul Dacia Duster s-a dovedit ceva mai bun. 

„Haideți cu noi și mergem să încercăm mașinuțele. Mașina mea are 13.000,13km 94. Dusterul lui Cosmin 31.000km, iar amândouă sunt fabricație 2024. A mea în luna mai, a lui în luna decembrie. Haideți să facem o întrecere cu mașinile”, a spus Răzvan, la început.

După ce au discutat câteva detalii tehnice, românii au trecut la treabă. Ca un detaliu interesant, Cosmin a confirmat că Lada Niva fabricată în 2024 nu are airbaguri. Motivul? Sancțiunile care i-au pus în dificultate pe fabricanții ruși. Totuși, începând cu 2025, mașinile Lada ies din nou de pe poarta fabricii dotate cu airbaguri, a mai confirmat acesta.

dacia vs lada foto captura video jpg

Clipul s-a viralizat pe You Tube, iar internauții au urmărit cu interes „confruntarea” celor două mașini, una românească, cealaltă fabricată în Rusia. Unii dintre ei au comentat cele văzute.

„Ce dealuri urcă, ce nu urcă, Dusterul este la ani lumină în față la Lada, la tot: design, motor, performanță, actualitate, modernitate... tot!”, a scris cineva. „Experiența lui Cosmin în offroad se vede! Niva e mai așa din topor, îi stă bine pe coclauri. Duster 3 e din altă categorie, se pretează și la drumuri lungi! Amândouă s-au descurcat foarte ok”, a comentat altul. 

Altcineva a analizat cele două mașini și și-a spus părerea: „Automobilul Lada: pregătit mai bine pentru off-road. Reductorul e cireașa de pe tort. Preț excelent! Minusuri: design vechi, Nm puțini. Duster: design modern, Nm destui. Minusuri: 1 cilindru lipsă, blocant lipsă, doar electronica dictează. Preț mare! La ambele mașini se puteau/pot îmbunătăți performanțele cu un autoblocant spate”, a scris acesta.

Au existat și alte păreri. „Nu e tractor să cuplezi cu ambele mâini. Am Niva model vechi și manetele cuplează foarte ușor, oricum nici cu ambele mâini nu ai putea să cuplezi dacă ar fi probleme.”

2 la 1 pentru Niva, în contextul în care domnul Răzvan nu prea a nimerit cuplarea reductorului și a blocantului central. Pe off-road, Duster-ul a fost mai bun la cerculețe”, a fost altă opinie.

Dacia ai auzit preturi la Lada?”, a întrebat cineva, dar a fost imediat contrazis: „Și ce, ți se pare Lada mai buna? Cu design învechit și tragi de manete cu 2 mâini”, a scria altul. „Prețul”, a revenit cel contrazis. „Preț ce? O mașină modernă precum Duster costă  Nimic nu este gratis în lumea asta”, a venit răspunsul.

„Tehnologic vorbind, Lada aia e 7 generații în spate față de Dacia. Influența rusă vs influența europeană”, a punctat cineva.

Lada și Dacia, fabricate în Rusia și după retragerea oficială a Renault

După izbucnirea războiului dintre Rusia și Ucraina, provocat de prima dintre ele, francezii de la Renault Group, care dețineau fabrici în Rusia, inclusiv la Moscova, au decis să se retragă din această țară. De altfel, alianța Renault - Nissan a decis încă din primele luni ale anului 2022, după ce Putin a decis să invadeze Ucraina, să se retragă din Rusia. Drept urmare, francezii au cedat fabricile unei companii din Rusia.

Mai exact, afacerea a fost preluată de compania rusă AvtoVAZ, care a descoperit mai multe matrițe abandonate în fabrica Renault, inclusiv ale modelului Davia Logan MCV. Din 2024, rușii au început în fabrica din Toliatti producția noului model Lada Largus, care reprezintă, de fapt, o versiune break, MCV, a primei generații Dacia Logan. De altfel, dacă în primele luni rușii au putut utiliza piese Renault originale, ulterior au fost nevoiți să le fabrice chiar ei sau să importe anumite componente din China.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite