Companiile de media din insulă investesc pe continent
0Campania electorală a lui Donald Tsang a adus cel puţin mass-media din insulă la nivelul sistemelor media-politice din democraţiile consacrate. Climaxul electoral a adunat membri ai
Campania electorală a lui Donald Tsang a adus cel puţin mass-media din insulă la nivelul sistemelor media-politice din democraţiile consacrate. Climaxul electoral a adunat membri ai cabinetului, lideri de sindicate, fani cu baloane, familia candidatului şi… starurile locului. La adunare s-a făcut văzut renumitul actor şi regizor Stephen Chiau-chi şi solistul pop Leon Lai Ming - care a şi întreţinut audienţa cu câteva cântece.
Puţin spre deloc cunoscute în Occident, vedetele autohtone, bine vorbitoare şi de engleză, dau viaţă unei redutabile industrii cinematografice locale. Hong Kong este şi o platformă pentru marii actori ai mass-mediei tipărite şi electronice din Asia. Multe dintre canalele pan-asiatice îşi au sediul aici. Organizaţia "Reporteri fără frontiere" a catalogat presa din insulă ca având o libertate reală - chit că presiunile financiare şi politice de la Beijing au început să se facă simţite şi în acest domeniu.
Audienţă de miliarde
Cu toate constrângerile politice cărora trebuie să li se supună acolo, multe companii media din Hong Kong curtează masiva audienţă de pe continent. Ultima asemenea mutare a făcut-o casa de producţie Qin Jia Yuan Media Services, listată la Bursa din Hong Kong, care a stabilit un joint-venture cu televiziunea din Chongqing - metropolă chineză mai mare decât România. Cele două vor produce "programe culturale şi sportive destinate tinerilor chinezi", între care un concurs de cântat şi o competiţie de dans.
Qin Jia Yuan vine cu o importantă experienţă în tele-drame, iar Chongqing TV, care va deţine 51% din noua companie de producţie şi distribuţie, cu o importantă cotă de piaţă - a cincea televiziune chineză urmărită prin satelit la nivelul Chinei continentale. Cele două partenere au în vedere pentru anul acesta un concurs sportiv naţional pentru universităţile din China, întrucât apropierea JO de la Beijing face tot mai popular sportul printre tinerii chinezi. Iar anul trecut cheltuielile pentru publicitatea la băuturi şi produse sportive pentru tinerii din China a atins nouă miliarde de dolari, respectiv 1,5 miliarde.