Video Titi Aur explică ce este „regula fermoarului”, care ajută la fluidizarea traficului: „Nu este predată la școala de șoferi”
0„Regula fermoarului” ar urma să fie inclusă în Codul rutier și vizează îmbunătăţirea fluidizării traficului. Proiectul este iniţiat de un grup de parlamentari preponderent de la USR. Expertul în conducere defensivă, Titi Aur, a explicat importanța acestei reguli pentru a reduce ambuteiajele.

Aplicarea regulii fermoarului ar putea reduce semnificativ formarea ambuteiajelor, susține expertul în conducere defensivă, Titi Aur. Aceasta permite o distribuție mai echitabilă a traficului între benzi și menține o circulație constantă pentru ambele coloane de vehicule. În țări precum Anglia, Franța sau Suedia, regula fermoarului este deja implementată prin lege.
Titi Aur, expert în condus defensivă, a explicat ce presupune această regulă pe pagina personală de Youtube.
„Regula fermoarului în România este o regulă neștiută, necunoscută, nepredată la școala de șoferi, ci doar la cursurile de conducere defensivă. În alte țări, Germania, Suedia, Elveția, Belgia, face parte deja din regulile de circulație. În astfel de situații, se anulează acea prioritate legală și trec mașinile una din stânga, una din dreapta”, a explicat Titi Aur.
Expertul în conducere defensivă susține că „regula fermoarului” susține să „avem o cursivitate și avem o predictibilitate”.

„Înseamnă că știu când îmi vine rândul. A trecut unul de pe banda cealaltă, acum îmi vine mie rândul, de pe banda mea, iar următorul va fi iar de pe banda cealaltă. Până la urmă este o regulă de bun-simț”, a spus Titi Aur
„Regula fermoarului vizează fluidizarea traficului în zonele în care două benzi se îngustează într-una singură, prin alternarea intrării vehiculelor de pe fiecare bandă, ca într-un fermoar. Datorită avantajelor acesteia, regula fermoarului este deja implementată în legislaţia rutieră din Germania, Austria, Elveţia, Olanda, Slovacia. (...) Implementarea regulii va contribui la reducerea congestiei, prevenirea accidentelor şi va face ca traficul să se desfăşoare mai fluent în situaţii de îngustare a benzilor”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.
Șoferii care nu o vor respecta vor fi sancționați cu maximum 3 puncte de amendă (valoarea maximă fiind de 600 de lei).
Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.