Vacanţă de vară mai scurtă pentru elevii britanici
0Profesorii britanici vor să revizuiască structura anului şcolar care, spun ei, are o vacanţă de vară prea lungă, în care elevii pierd contactul cu mediul academic, scrie presa din Regatul Unit.
Astfel, reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Directorilor Şcolari (National Association of Head Teachers) au propus, în cadrul adunării anuale de la Birmingham, un an şcolar cu mai multe perioade de studiu intercalate de vacanţe scurte, scrie The Guardian.
Lunga vacanţă de vară este o relicvă a vremurilor când economia se baza pe agricultură şi nu mai are un rost în secolul XXI, când tinerii trebuie pregătiţi pentru o societate modernă, motiv pentru care, directorii şcolilor din Marea Britanie propun ca anul şcolar să fie structurat în perioade de studiu intercalate de vacanţe scurte de câteva săptămâni.
În contextul în care şcolile britanice vor primi mai multă autonomie începând de la anul, profesorii de la National Association of Head Teachers, care reprezintă în principal şcolile primare şi cele pentru copiii cu nevoi speciale din Anglia, Ţara Galilor şi Irlanda de Nord, au dezbătut un manifest pentru anul 2015, despre problemelor din sistemul de învăţământ.
Profesorii propun soluţii pentru acestea, spre exemplu, ei ar vrea vacanţe mai scurte distribuite pe perioada unui an, în loc de o vacanţă lungă de vară. În momentul de faţă, în Marea Britanie, anul şcolar este structurat pe trimestre, începe în primele zile ale lunii Septembrie şi se termină la jumătatea lunii Iulie. Vacanţele intertrimestriale sunt de câte două săptămâni, iar vacanţa de vară este de şase săptămâni, printre cele mai scurte din Europa.
Care sunt beneficiile
Principalele beneficii ale unei astfel de măsuri ar fi că elevii nu vor mai întrerupe studiul academic pentru o perioadă atât de lungă, dezobişnuindu-se cu ritmul şi disciplina de studiu şi pierzând informaţii. De asemenea, atât profesorii cât şi elevii ar fi scutiţi de stres dacă ar avea pauze mai dese între perioadele de studiu.
Întrebat de adevărul.ro dacă măsura este una bună, profesorul britanic Simon Parker a spus că, potrivit studiilor pe această temă făcute de profesorul John Hattie de la Universitatea Auckland, impactul duratei vanacanţelor lungi asupra performanţelor academice ale elevilor este negativ, însă nu într-o proporţie mare.
"Performanţele la matematică au fost mai puternic afectate de lipsa de studiu pe un timp mai îndelungat, decât la materii precum Limba Engleză, iar impactul negativ al vacanţelor lungi creşte un pic în funcţie de vârsta copiilor", a explicat Parker făcând referire la studiul lui Hattie.
În Marea Britanie, administraţiile locale pot aranja structura anului şcolar în instituţiile din zona lor, iar din septembrie 2014, şcolile de stat vor primi această autonomie, cu menţiunea că trebuie să funcţioneze obligatoriu 190 de zile pe an, mai scrie the Guardian. O şcoală din Leeds, spre exemplu, are anul structurat pe şapte perioade studiu separate de vacanţe de câte cinci săptămâni, prima perioadă de studiu începe în iunie, iar cea de-a şaptea se termină la sfârşitul lui mai.
ANALIZĂ Mai cade un mit: controlul asiduu exercitat de părinţi dăunează grav educaţiei copiilor
Cum îţi înveţi copilul să îşi organizeze timpul
De ce i-ar dezavantaja pe elevii francezi săraci eliminarea temelor