Singapore conduce cursa globală în ceea ce privește adoptarea competențelor de inteligență artificială

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrătorii singaporezi au ieșit pe primul loc la nivel mondial în ceea ce privește adoptarea abilităților de inteligență artificială, după cum arată cel mai recent studiu privind viitorul muncii realizat de experții platformei LinkedIn.

Inteligența Artificială poate afecta 300 de milioane de locuri de muncă. FOTO Shutterstock
Inteligența Artificială poate afecta 300 de milioane de locuri de muncă. FOTO Shutterstock

Potrivit cercetării, care a adunat informații din 25 de țări, Singapore se mândrește cu cea mai mare rată de răspândire în ceea ce privește integrarea abilităților de inteligență artificială. Din ianuarie 2016, procentul membrilor care și-au mărit profilurile cu expertiză în domeniul Inteligenței Artificiale (AI) a crescut vertiginos, de 20 de ori, depășind media globală de opt ori, după cum a relevă studiul LinkedIn, citat de CNBC. 

În special, Finlanda (creștere de 16 ori), Irlanda (creștere de 15 ori), India (creștere de 14 ori) și Canada (creștere de 13 ori) sunt țările care și-au asigurat poziții în primele cinci state care au înregistrat cele mai solide rate de răspândire a competențelor AI, conform raportului.

Pooja Chhabria, șefa departamentului editorial al LinkedIn pentru regiunea Asia-Pacific, amintește rolul istoric al Singapore ca teren fertil pentru revoluția AI. Ea a atribuit acest lucru infrastructurii digitale dinamice a Singapore, garanțiilor legale solide privind proprietatea intelectuală și ecosistemului înfloritor de firme de capital de risc și investitori strategici (angel investors), care au contribuit la stimularea dezvoltării și adoptării rapide a Inteligenței Artificiale.

Competențele în domeniul AI capătă amploare în 2022

În 2022, competențele legate de AI cu cea mai rapidă creștere adăugate în profilurile membrilor LinkedIn se învârt predominant în jurul AI generativ. LinkedIn a observat o creștere remarcabilă de 332% în ceea ce privește competențe precum răspunsurile la întrebări, precum și sistemele de clasificare și de recomandare.

Creșterea interesului pentru AI generativ, condusă de tehnologii precum chatbot-ul ChatGPT, a stimulat giganți din domeniul tehnologiei ca Google și Microsoft să integreze AI în toate operațiunile lor. În luna mai, LinkedIn, deținută de Microsoft, a introdus funcții care permit membrilor să creeze mesaje de recrutare, descrieri de locuri de muncă și profiluri de utilizator generate de AI.

Cu toate acestea, potențialul AI generativ de a crea conținut ca răspuns la datele introduse de oameni a declanșat îngrijorări cu privire la înlocuirea locurilor de muncă. Un raport al grupului bancar Goldman Sachs a prezis că aproximativ 300 de milioane de locuri de muncă din întreaga lume ar putea fi afectate de AI și de automatizare, în special în rolurile administrative și de asistență de birou.

Analiza efectuată de LinkedIn cu privire la cele mai frecvente profesii de pe platformă a dezvăluit că aproximativ 45 % din competențele profesorilor ar putea fi potențial îmbunătățite de AI generativ. Acesta include sarcini precum planificarea lecțiilor, dezvoltarea curriculei, sprijinul pentru alfabetizare și meditații. Cu toate acestea, elemente vitale ale predării, cum ar fi gestionarea clasei, educația elementară și educația specială, necesită în continuare intervenția umană.

Cum schimbă AI peisajele profesionale 

Pe măsură ce rolul AI se extinde în cadrul forței de muncă, competențele soft capătă o importanță sporită, a subliniat LinkedIn. În SUA, de exemplu, abilitățile care sunt tot mai căutate sunt flexibilitatea, etica profesională, percepția socială și autogestionarea.

Raportul '2023 Work Trend Index' al Microsoft s-a aliniat la această observație, indicând judecata analitică, flexibilitatea și inteligența emoțională ca fiind primele trei competențe considerate esențiale de către lideri.

Ponderea competențelor care ar putea fi îmbunătățite de inteligența artificială generativă:

Inginer de software: 96% 

Reprezentant de servicii clienți: 76%

Casier: 59% 

Vânzător: 59% 

Profesor: 45% 

Manager de evenimente: 39%

Colette Stallbaumer, director general pentru "Viitorul Muncii" în cadrul Microsoft 365, a subliniat că judecata umană rămâne primordială. Ea a evidențiat momentele decizionale în care indivizii se gândesc dacă să păstreze, să modifice sau să renunțe la conținutul generat de AI.

În acest peisaj în evoluție, inteligența emoțională joacă un rol esențial în a discerne când trebuie valorificate capacitățile AI în detrimentul celor umane, după cum a subliniat Microsoft. Esența factorului uman rămâne un element crucial, chiar dacă influența AI continuă să se extindă.

Știri Externe



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite