Premieră! Circa 400 de milioane de lei din Fondul Rutier vor fi alocaţi pentru drumurile care duc spre şcolile, grădiniţele şi spitalele din sate
0Fondul rutier pentru anul 2014 va constitui 1,33 miliarde de lei, cu circa 100 de milioane de lei mai mult ca în anul 2013, anunţă serviciul de presă al Executivului. O noutate a documentului este că vor fi efectuate lucrări de reparaţie la drumurile din circa 700 de localităţi.
„Important a fost să găsim principiul de selectare a priorităţilor. S-a conlucrat foarte activ cu administraţiile publice locale”, a declarat Iurie Leancă, şeful Guvernului.
La rândul său, viceministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Boris Gherasim, a anunţat că la elaborarea Programului privind repartizarea mijloacelor Fondului Rutier s-a lucrat mai bine de trei luni.
„Noi am luat ca bază obiectivele necesare, cum ar fi cele de tranzit, de anul trecut, care au rămas pentru acest an şi viitor. La capitolul reparaţii periodice avem multe drumuri de importanţă majoră: Rezina-Orhei-Călăraşi şi Anenii Noi-Căuşeni-Ştefan Vodă. De asemenea, peste 500 de kilometri de drum vor fi supuse tratamentului bituminos”, a adăugat viceministrul.
Conform Programului privind repartizarea mijloacelor Fondului Rutier, 616 milioane de lei revin pentru lucrările de reabilitare a drumurilor naţionale, iar 319 milioane de lei pentru cele locale.
MILIARDE PENTRU ASTUPAREA GROPILOR
În anul 2012 Fondul Rutier a trecut pentru prima dată de cota de un miliard de lei, iar în 2013 a ajuns la 1,23 miliarde de lei. Chiar dacă alocaţiile cresc, gropile nu vor dispărea degrabă. Pentru aceasta în următorii zece ani e nevoie de circa 30 de miliarde de lei, arată „Strategia de Transport şi Logistică 2013-2022“, elaborată de Ministerul Transporturilor şi Drumurilor. În consecinţă, reparaţia drumurilor a devenit un „business“ foarte atractiv. Lupta pentru contractele de efectuare a lucrărilor de reabilitare este foarte dură şi se dă între o duzină de companii locale.