Regii asfaltului din România şi-au mutat cartierul general la Chişinău
0Firmele specializate în reparaţia şi construcţia drumurilor în România migrează către est, peste Prut. Merg să lucreze la drumurile din Republica Moldova, unul dintre puţinele state din Europa fără niciun kilometru de autostradă şi care nici nu are planuri concrete de a construi autostrăzi, anunţă Ziarul Financiar.
Republica Moldova este unul dintre puţinele state din Europa fără niciun kilometru de autostradă şi care nici nu are planuri concrete de a construi autostrăzi în următorii ani, pentru că nu are "trafic suficient", le-a declarat ziariştilor Andrei Cuculescu, şeful Direcţiei de Dezvoltare a Drumurilor din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor (MTID) din Republica Moldova.
Trei sferturi din reţeaua de drumuri publice din Republica Moldova este în stare precară, majoritatea fiind construite înainte de 1990, constată Ziarul Financiar.
Printre "regii asfaltului" din România care au intrat pe piaţa moldovenească se numără firma Pa&Co International, controlată de omul de afaceri Costel Căşuneanu. Acesta a câştigat câteva contracte de reabilitare a drumurilor din Republica Moldova. Astfel, constructorul de drumuri lucrează la reparaţia a două tronsoane pe magistrala M3, care leagă Chişinăul de singurul port moldovenesc, Giurgiuleşti, din sudul ţării. Cele două tronsoane cumulează 55 de kilometri, iar valoarea contractului, semnat vara trecută, este de 33 de milioane de dolari. Asta înseamnă o medie de 600.000 de dolari pe kilometru de drum naţional reabilitat. Lucrările ar trebui să fie finalizate în aprilie 2014.
Aceeaşi Pa&Co International se ocupă şi de reabilitarea drumului Bălţi-Sărăteni, pe un tronson de 16 kilometri. Contractul a fost câştigat în 2011 şi avea la momentul respectiv valoarea de 11 milioane de dolari. Pe acest segment de drum, termenul de executare a drumurilor a fost depăşit, potrivit Ministerului Transporturilor şi Drumurilor din Moldova.