Cum salvează americanii Franţa din nou. Turiştii de peste ocean i-au înlocuit pe ruşii bogaţi care asigurau succesul turismului din Hexagon

0
0
Muzeul Luvru din Paris Foto Shutterstock
Muzeul Luvru din Paris Foto Shutterstock

Vara este  toi la Paris, iar piaţa de la intrarea în Luvru este ocupată cu vânzători care vând apă sau suveniruri Turnul Eiffel. Printre ei, turistul american Chris Walkley se bucură de prima sa vizită în Franţa, făcând selfie-uri cu iubita sa lângă piramida de sticlă a muzeului de artă.

„Parisul şi-a respectat cu siguranţă reputaţia”, spune Walkley, din Boston. "Mâncarea a fost grozavă. Toată lumea a fost foarte ospitalieră."

Pentru Walkley, călătoria în Franţa a fost un simbol al revenirii vieţii sale la normal după doi ani de restricţii şi perturbări cauzate de pandemie, relatează CNN. „Simt că lucrurile au revenit pe drumul cel bun”, adaugă el zâmbind.

Pentru Franţa, prezenţa lui Walkley este un simbol al optimismului.

Bărbatul este doar unul dintre zecile de mii de americani care se aşteaptă să viziteze Parisul în această vară, aducând un sentiment de uşurare industriei turistice afectate de Covid şi pierderea indusă de sancţiunile impuse ruşilor bogaţi care se îngrămădeau de obicei în punctele fierbinţi ale capitalei franceze.

Se estimează că America de Nord va fi cel mai mare contributor la piaţa turistică pariziană în această vară, potrivit primăriei pariziene, cu nivelurile de rezervări revenind aproape la nivelurile de dinaintea pandemiei din 2019.

„Americanii fac treaba”, a spus Frédéric Hocquard, viceprimarul Parisului responsabil pentru turism.

„Adică se întorc în masă şi cu mulţi bani de cheltuit”.

Chiar şi în afara Parisului, de la nord la sud, lucrătorii din turism şi oficialii guvernamentali din întreaga Franţă scandează acelaşi mesaj entuziast - Americanii s-au întors!

Acesta a fost titlul de prima pagină al Nice Matin, un ziar proeminent de pe Riviera Franceză, pe 6 iulie. „Ei cheltuiesc fără să socotească, după doi ani de restricţii”, a relatat publicaţia.

În medie, turiştii americani, care, în majoritate, vin în grupuri, cheltuiesc fiecare 402 de dolari (400 de euro) pe zi în Franţa, aducând bugetul pentru o vizită de 10 zile la 7.687 de dolari, cu mult peste sumele cheltuite de oricare alţi turişti străini, potrivit unui raport făcut de compania de cercetare GfK pentru Visa.

Americanii sunt deosebit de importanţi în acest an pentru sudul Franţei, pe coasta Mediteranei, care a fost multă vreme un paradis pentru turiştii bogaţi ruşi.

Departamentul Alpes-Maritime, care include Nisa şi Cannes, se aştepta să piardă 50,4 milioane de dolari în 2022 din cauza absenţei turiştilor ruşi care luau cu asalt oraşe precum Saint-Jean-Cap-Ferrat, potrivit datelor unui un raport publicat în martie de Camera de Comerţ şi Industrie, în care evalua impactul războiului din Ucraina.

Dar acele prognoze negative nu s-au realizat, a spus camera de comerţ, recunoscând că „sezonul de vară arată destul de bine”.

Revenirea neaşteptată a fost confirmată de oficialii locali şi de proprietarii de hoteluri de pe Riviera Franceză.

„Este adevărat că sunt mai puţini ruşi, cu siguranţă, dar aceştia au fost înlocuiţi de toţi ceilalţi oameni”, a spus Jean-François Dieterich, primarul oraşului Saint-Jean-Cap-Ferrat.

Micul oraş cu mai puţin de 1.500 de locuitori are şase din cele 61 de proprietăţi deţinute de ruşi care au fost puse sub sechestru de guvernul francez, potrivit Ministerului de Finanţe francez.

„A fost destul de surprinzător pentru că am simţit că lipsa de clientelă rusă va avea un impact asupra hotelului, dar în cele din urmă nu s-a întâmplat”, a declarat Bruno Mercadal, managerul Hotel Royal-Riviera, un loc de cinci stele din Saint-Jean-Cap- Ferrat.

Înainte de pandemie, turiştii ruşi reprezentau 20% până la 25% dintre clienţii hotelului în lunile de vară, dar anul acesta toţi au dispărut din cauza sancţiunilor impuse Rusiei.

Mercadal şi-a amintit de haosul care a izbucnit la scurt timp după ce Rusia a invadat Ucraina -- oaspeţii ruşi cazaţi la hotel trebuia să plătească cu numerar, deoarece cardurile lor de credit au devenit inutile după ce ţara lor a fost scoasă din sistemul internaţional de plăţi SWIFT.

Acum, americanii se înghesuie la hotelul lui Mercadal. De obicei, vizitatorii americani reprezintă aproximativ aceeaşi pondere de clientelă ca şi ruşii înainte de pandemie, dar anul acesta, doar pentru iunie, ponderea oaspeţilor americani a crescut la 42%.

„Este destul de incredibil”, a spus Mercadal.

Războiul din Ucraina a afectat şi cursurile de schimb, scăzând valoarea monedei euro la cele mai scăzute niveluri faţă de dolar din 2002, ceea ce înseamnă că călătoriile în Europa au devenit mai ieftine pentru americani.

„Ceea ce se întâmplă în acest an a fost această călătorie de răzbunare”, a spus Mercadal, referindu-se la fenomenul oamenilor care fac excursii mari ca o modalitate de a compensa sechestrările impuse de Covid din ultimii doi ani.

„Este o surpriză bună şi compensează, în mare măsură, lipsa de clientelă rusă”, adaugă el.

Mai multe - Europa

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite