Ce caută pe Internet românii din Diaspora: rețete tradiționale, muzică românească, sport

0
0

Cu ocazia Zilei Naționale a României, Google prezintă concluziile unui studiu despre modul în care românii din diaspora folosesc tehnologia pentru a rămâne conectați cu țara. Cu această ocazie, pagina de start a Google și-a schimbat logo-ul pentru a celebra 1 decembrie cu un doodle tricolor.

Google Doodle de 1 decembrie 2022.
Google Doodle de 1 decembrie 2022.

Studiul Google arată că pentru 9 din 10 români din diaspora rămân conectați cu România prin conținut media din țară/în limba română. Peste 70% dintre ei urmăresc conținut românesc frecvent (de cel puțin 2-3 ori pe săptămână). Studiul a fost realizat de compania de cercetare IZI data în noiembrie 2022, între membrii celor mai mari comunități de români din Uniunea Europeană: Italia, Spania, Germania și Marea Britanie.

image

Ce surse de conținut românesc folosesc românii din diaspora? Ascultă muzică românească (57%), stau pe rețele de socializare (56%), urmăresc canale TV din România - pe cablu sau pe platforme online (53%), citesc publicațiile online din România (51%) sau ascultă radiouri românești (26%). YouTube este una dintre platformele de conținut video cele mai utilizate de românii din diaspora pentru a urmări conținut în limba română. Aproape 90% dintre respondenții studiului spun că se uită cel puțin o dată pe săptămână la video-uri în limba română pe YouTube.

image

Conținutul românesc este preferat de cei mai mulți dintre ei: 74% dintre românii din diaspora care folosesc YouTube spun că urmăresc preponderent video-uri în limba română. Muzica românească este pe primul loc când vine vorba despre conținutul vizionat pe YouTube (63%), urmată de știri (46%) și divertisment (45%), filme și seriale românești (38%), emisiuni TV (37%) și rețete culinare (32%).

Interesul diasporei românești se vede în vizualizările canalelor de YouTube în limba română. De exemplu, una din trei vizualizări de pe canalul de YouTube TraLaLa (5,5 milioane de abonați), cu animație și cântece pentru copii, vin de la românii din străinătate. În cazul canalului Atenție, cad mere! (1,12 milioane de abonați), care prezintă realități interesante despre viață și lumea, aproape 30% din vizualizări sunt din diaspora.

Profesorul de fizică Cristina Presură, (peste 160.000 de abonați) este urmărit într-un procent de 25% de românii din străinătate, un sfert dintre vizualizările pe rețetele Jamilei vin de la românii de peste graniță, iar muzica lui Smiley, de pe canalul lui de YouTube (aproape 1 milion de  abonați), este ascultată în proporție de mai mult de 30% din străinătate.

image

Și căutările lor pe internet, pe motorul de căutare Google, se desfășoară în special în limba română. Studiul arată că 70% dintre respondenți caută pe Google mai ales în limba maternă. Știrile sunt principalul conținut consumat în limba română de către diaspora - 81%, urmat de divertisment - 51%, chestiuni practice (tutoriale, rețete, etc) - 46%, sport - 32%, cultură - 28%, dezvoltare personală - 26% și conținut pentru copii - 21%. 

Conexiunea diasporei cu cei din țară se face în special prin aplicațiile dedicate de mesagerie. 57% dintre respondenții studiului comunică zilnic cu cei de acasă pe apeluri voce și text prin astfel de aplicații, iar 51% au apeluri video zilnice cu cei din țară. Apelurile telefonice clasice pe număr sunt folosite zilnic de 3 din 10 respondenți - 11% nu folosesc deloc apelurile celulare pentru a suna în țară, iar numai 2 din 10 trimit zilnic mesaje SMS.

Google Maps este principala aplicație de orientare pe care românii din diaspora spun că o folosesc, conform studiului, cu 80% dintre răspunsurile celor participanți. În jur de o treime spun că utilizează Waze, în timp ce 1 din 10 respondenți nu folosesc aplicații de navigație.

Metodologie studiu:

Studiul a fost realizat de către agenția de cercetare de piață IZI data pe un eșantion de 392 chestionare online autoadministrate, pe o populație de români, femei și bărbați peste 18 ani, rezidenți în Germania, Spania, Italia și Marea Britanie, utilizatori de internet. Perioada de colectare a datelor: 11 - 16 noiembrie 2022.

Tehnologie


Ultimele știri
Cele mai citite