Sfaturi pentru o eficienţă sporită

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Punctualitatea este o esenţială dacă îţi doreşti o eficienţă sporită. FOTO: Shutterstock
Punctualitatea este o esenţială dacă îţi doreşti o eficienţă sporită. FOTO: Shutterstock

Activitatea desfăşurată la locul de muncă te solicită tot mai mult, iar cele 24 de ore ale zilei par că nu ajung pentru sarcinile de la serviciu, timpul petrecut cu familia şi odihnă. Cu toate acestea, a şti cum să-ţi sporeşti eficienţa şi să-ţi organizezi timpul te poate scoate din această situaţie.

Trăim într-o societatea a vitezei în care timpul este unul din cele mai preţioase bunuri. Timpul ne oferă şansa de a încerca să-i mulţumim pe toţi cei din jurul nostru care au aşteptări de la noi, fie că vorbim de superiori ierarhici, de soţie, copii sau prietenii apropiaţi.

Publicaţia „Lifezap” propune şase sfaturi care te pot ajuta să fii mai eficient.

1. Învaţă să prioritizezi

Cu toţii avem multe lucruri de făcut, şi nu găsim niciodată timpul sau energia pentru a le face pe toate. Nu avem timp şi resurse să le facem pe toate în mod egal. Multe dintre acestea vor rămâne nefăcute, indiferent cat de tare încercam noi. Prioritizarea este metoda de a scăpa de aceasta problemă enervantă.

2. Fii punctual

A veni la muncă la timp poate duce la o diferenţă imensă faţă de încercările de ajunge la limită. Fiind punctual ai posibilitatea de a avea timp pentru a te relaxa, să gândeşti limpede, şi să ştii de la început ce vrei să faci în ziua respectivă. Chiar mai mult de atât, poţi evita traficul în drum spre serviciul tău pe cale de a lucra. Acelaşi lucru este valabil şi pentru momentul atunci ai documente de realizat sau termene limită pentru a depunerea lor.

3. Odihneşte-te noaptea

Somnul din timpul nopţii este cel mai bun pentru organism. Evitarea pierderii nopţilor este un atu pe care îl ai în momentul în care ai de îndeplinit mai multe obiective zilnice. În momentul în care eşti obosit nu te poţi aştepta să fii mereu în alerta, activ şi motivat la locul de muncă.

4. Organizează-ţi biroul

Documentele dispersate pe tot biroul îţi vor distrage atenţia de fiecare dată când vei încerca să ai momente în care să gândeşti limpede sarcinile de lucru. Senzaţia de dată de mulţimea lucrurilor aflate pe birou şi în jurul acestuia îţi pot conferi o stare de nemulţumire.

5. Evită „distracţiile” de la locul de muncă

Bârfitul alături de colegi, pauzele rezervate fumatului şi cafelele prelungite cu siguranţă nu sunt „prietenii” tăi în încercarea de a-ţi face treaba la serviciu.

6. Fii adeptul unei diete sănătoase

Sănătatea ta are un impact serios asupra performanţei şi a nivelului de energie. Când corpul tău duce lipsă de substanţe nutritive esenţiale, creierul şi capacitatea cognitivă nu lucrează la capacitate ridicată.  

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite