Obiceiurile care ne «secătuiesc» de energie

0
0

Te simţi lipsit de vlagă, iar apatia a început să devină o constantă indiferent de activitatea pe care încerci să o desfăşori? Specialiştii spun că lipsa de energie poate avea diverse cauze, iar multe dintre acestea ţin chiar de stilul nostru de viaţă. Pentru a avea mai multă energie, este indicat să consumi alimente în cantităţi mici la fiecare 3-4 ore.

Tot mai multe persoane se plâng de faptul că se simt obosite mai mereu, că sunt iritabile şi parcă „stoarse" de energie. Într-un astfel de context, ele sesizează că nu se mai pot concentra, că întâmpină dificultăţi atunci când trebuie să vină cu idei noi şi interesante, că sunt lipsite de inspiraţie în general şi că nu mai îndeplinesc activităţile de zi cu zi cu randament maxim. Astfel de probleme sunt normale în perioadele mai solicitante, dar în anumite cazuri, lipsa de energie parcă se cronicizează, iar orice activitate devine o corvoadă. Iată care pot fi cauzele unor astfel de neplăceri.

Hiperactivitatea în lumea virtuală

Dacă ai tendinţa de a folosi în mod excesiv internetul sau telefonul mobil, este bine să ştii că aceste obiceiuri pot avea numeroase consecinţe negative. Astfel, verificarea permanentă a mesajelor de pe telefon sau de pe e-mail, discuţiile pe chat sau pe site-urile de socializare consumă mult timp şi energie, îţi distrag atenţia, te obosesc şi te împiedică să-ţi desfăşori activităţile de zi cu zi. În plus, numeroase studii au demonstrat că persoanele dependente de calculator nu fac suficientă mişcare, fiind predispuse către obezitate şi către alte probleme asociate acesteia. Aşadar, încearcă să îţi organizezi mai bine activităţile de zi cu zi şi nu permite ca internetul sau telefonul mobil să te acapareze cu totul.

Nerespectarea orelor de somn

Studiile arată că, la nivel global, circa 65% din populaţie nu doarme suficient în timpul săptămânii şi încearcă să recupereze somnul pierdut în weekenduri. Acest lucru duce la dereglarea ceasului biologic şi cauzează o serie de tulburări la nivelul întregului organism. Rezultatul? Lipsă de energie şi stări de iritabilitate. Pentru a evita acest lucru, respectă recomandările medicilor în ceea ce priveşte cele 7-8 ore de somn pe noapte şi încearcă să mergi la culcare şi să te trezeşti zilnic la aceleaşi ore.

Alimentaţia dezechilibrată

Multe persoane sunt convinse că dacă mănâncă mai mult vor avea mai multă energie şi vor fi mai active. Astfel, acestea au şi tendinţa de a consuma alimente bogate în carbohidraţi şi în zaharuri, ce îngreunează funcţionalitatea întregului organism şi provoacă somnolenţă. Pentru a avea mai multă energie, este indicat să consumi alimente în cantităţi mici la fiecare 3-4 ore.

Consumul excesiv de cafea

Deşi cafeaua este cea care te ajută să-ţi începi ziua în forţă, dacă depăşeşti două ceşti pe zi vei obţine exact efectul opus. Astfel, cu cât vei bea mai multă cafea, cu atât te vei simţi mai lipsit de energie, deoarece această băutură deshidratează, iar organismul depune un efort suplimentar pentru a elimina reziduurile rezultate.

Timpul îndelungat în spaţii închise

Lipsa aerului proaspăt duce la o acumulare de toxine în organism, creşte nivelul de stres şi scade activitatea neurologică. De aceea, potrivit specialiştilor, persoanele care petrec mult timp în încăperi închise se simt mai lipsite de energie şi sunt mai predispuse către depresii. Aşadar, ia din când în când câte o pauză şi fă cât mai multe plimbări în aer liber!

Nu-ţi neglija problemele emoţionale!

Specialiştii susţin că sentimentele precum ura sau furia, mila sau tristeţea afectează starea mentală şi te „secătuiesc" de energie. De aceea, dacă te confrunţi cu astfel de emoţii negative, este important să încerci să găseşti o soluţie pentru a le depăşi şi pentru a-ţi redobândi vitalitatea. În caz contrar, există riscul de apariţie a depresiei sau a altor tulburări emoţionale.

Atenţie: Abuzul de cofeină şi somnul insuficient duc la scăderea vitalităţii şi la stări de iritabilitate.

Specialistul nostru
Lena Rusti psiholog psihoterapeut

Există obiceiuri care ţin de activităţi şi obiceiuri care ţin de atitudini, ambele putând avea un impact copleşitor asupra randamentului unei persoane de-a lungul unei zile. Faptul că obişnuim să fumăm, să bem alcool, faptul că mâncăm mai mult decât avem nevoie, că alegem să ne enervăm în situa­ţii în care am putea fi calmi, că dorim să avem mereu dreptate, faptul că ne supraîncărcăm de sarcini şi apoi ne simţim copleşiţi de ele ne secătuiesc de energie. În plus, emoţiile negative precum furia, ura sau dorinţa de răzbunare ne consumă vitalitatea, ne sapă în interior şi ajungem epuizaţi şi sărăciţi în profunzime.

Stil de viață


Ultimele știri
Cele mai citite