Valentine's Day devine sărbătoarea iubirii de sine pentru tinerii din Generația Z

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ziua îndrăgostiților este folosită tot mai frecvent în campaniile de marketing, iar tinerii din Generația Z cheltuie mulți bani cu această ocazie, însă pentru propria persoană. 

Cum sărbătoresc tinerii Ziua Îndrăgostiților - Foto Pexels
Cum sărbătoresc tinerii Ziua Îndrăgostiților - Foto Pexels

Valentine's Day, care a devenit în ultimii ani o sărbătoare din ce în ce mai comercială, îi face pe tinerii din Generația Z, născuți între 1995 și 2010 să cheltuie mai mulți bani pentru propria persoană, potrivit statisticilor citate de Știrile ProTv. 

Săbătoarea cuplurilor s-a transformat într-una a iubirii pentru propria persoană sau a relațiilor de prietenie. 

Mai mult decât atât, o cercetare recentă State of the Youth Nation a arătat că 40% dintre tinerii sunt „fericiți singuri”. În timp ce, un alt studiu concluziona că în 2023 căsătoria nu mai este o necesitate pentru Generația Z, potrivit Mersey News LIve. 

O mare parte dintre cei care fac parte din Generația Z nu sărbătoresc evenimentul, în timp ce alții (15%), nici nu știu ce semnifică ziua de 14 februarie. 

Astfel, tinerii petrec Ziua Îndrăgostiților mai degrabă cu prietenii, decât cu partenerul. Un procent de 54% de tineri din Gen Z spun că vor sărbători Valentine's Day, în timp ce 64% dintre Mileniali, născuți între 1981 și 1996, au declarat că vor sărbători această zi, potrivit Ypulse. 

De altfel și modul în care această zi este marcată diferă, dacă cei din Gen Z preferă o experiență alături de partenerul romantic, Milenialii optează pentru flori și bomboane, cadoui tipice pentru generațiile trecute de 30 de ani. 

Dacă nu au partener, tinerii apelează la prietenii de încredere, în loc să stea singuri. 

Pentru că prețuiesc valori cum ar fi egalitatea de gen, autenticitatea, sustenabilitatea sau responsabilitatea socială, o parte dintre tineri evită conumerismul și nu cumpără obiecte roz sau decorate cu inimioare la mijlocul lunii februarie. În schimb, aceștia ar putea achiziționa ceva pentru ei înșiși, cum ar fi o carte pe care și-o doresc sau obiecte legate de hobby-urile pe care le au, în timp ce magazinele sunt invadate de inimi. 

Ziua îndrăgostiților în România

Un sondaj realizat de Bookingham sugerează că 74% dintre români sărbătoresc Valentine's Day, iar cei mai mulți, 44%, aleg să ia masa la restaurant.

Atmosfera romantică, calitatea mâncării  și ofertele sau meniul special pentru această ocazie sunt criteriile care contează cel mai mult.

Aproape jumătate dintre cei chestionați (47%) se așteaptă să cheltuie peste 300 de lei cu această ocazie. Iar 60% dintre bărbați consideră că trebuie să ia și un cadou pe lângă cina de Valentine's Day.

O altă cercetare, realizată de Veranda Mall, arată că Ziua Îndrăgostiților rămâne populară printre români, jumătate dintre ei sunt de părere că reprezintă un motiv pentru a-și arăta dragostea față de persoana iubită. Pe de altă parte, unul din trei respondenți cred că este o sărbătoare comercială, dar asta nu-i împiedică să o sărbătorească.

Tinerii români din Gen Z și Milenialii nu au limită pentru buget arată cercetarea, chiar dacă au resurse mai puține. Mai mult decât atât, un sfert din tinerii din Gen Z (26%) plănuiesc să posteze planurile lor de Ziua Îndrăgostiților în mediul online.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite