Casa de modă Prada foloseşte primul model de culoare după 19 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Distriburea modelului de culoare Malaika Firth nu este o veste bună doar pentru tânăra în vârstă de 19 ani, ci şi pentru diversitatea din industrie care avea de suferit de pe urma aceloraşi tipare de modele folosite.

Imagini din campania pentru toamnă/iarnă 2013 au fost date publicităţii şi, printre modelele recunoscute precum Christy Turlington, apar feţe şi tipare noi, precum Malaika Firth.

Este o veste mare, pentru că Firth este primul model de culoare folosit de casa de modă Prada după aproape două decenii în care s-a rezumat la aceleaşi tipuri de modele. Ultimul topmodel care a pozat pentru Prada a fost Naomi Campbell, chiar în anul în care Firth s-a născut.

În timp ce casa de modă italiană este considerată a fi una dintre vizionarele industriei, în materie de imagine şi promovare, a îmbrăţişat mai mult modele masculine mai în vârstă sau femeile mai voluptuoase. „În ceea ce priveşte diversitatea rasială, Prada s-a mişcat destul de încet”, scrie „The Guardian”. Înainte ca Jourdan Dunn să defileze pentru casa de modă, în 2008, ultimul model de culoare care apăruse pe podiumul Prada a fost tot Naomi Campbell, în 1993.

image

Discuţia nu este valabilă doar pentru brandul italian. „Din ce în ce mai puţine agenţii promovează modele de culoare, argumentând că femeile albe sunt mult mai populare printre clienţii modei”, specifică cotidianul britanic. Într-un top al celor mai bogate modele, realizat de „Forbes”, printre primele 10 nu se află niciun model de culoare.

Dar semnele arată că, totuşi, industria se îndreaptă către o schimbare. Show-ul haute couture al casei Christian Dior, din această săptămână, a adus pe podium modele de culoare, asiatice şi hispanice. Modelul Joan Smalls, din Puerto Rico şi preferata lui Riccardo Tisci de la Givenchy, a fost cotat pe numărul 1 anul trecut, de către site-ul models.com.

La fel de bine, prezenţa lui Firth, născută în Kenya şi crescută în Anglia, este un simbol incontestabil şi o mare şansă pentru e. La doi ani după lansare, a reuşit ce multe altele nu au putut în ultimele două decenii. 

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite