Celebra soprană norvegiană Lise Davidsen cântă pe scena Operei Naţionale Bucureşti, într-un concert de gală caritabil

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Soprana norvegiană Lise Davidsen - bună

Opera Naţională Bucureşti prezintă unul dintre evenimentele de referinţă din cadrul Stagiunii Centenare: Concertul Extraordinar de Gală susţinut de soprana Lise Davidsen, vocea momentului la nivel internaţional.

Evenimentul are scop caritabil şi va avea loc marţi, 10 mai 2022, ora 18:30, iar întreaga sumă strânsă din vânzarea biletelor va fi donată Institutului Regional de Oncologie Iaşi.

La pupitrul dirijoral se va afla, în calitate de invitat, maestrul José Miguel Pérez-Sierra. Evenimentul de gală se va bucura de participarea Orchestrei şi a Corului Operei Naţionale Bucureşti, iar în program se vor regăsi lucrări de Giuseppe Verdi, Richard Wagner şi Pietro Mascagni.

Institutul Regional de Oncologie Iaşi este este singurul institut public din Romania mono specializat în diagnosticarea şi tratamentul cancerului, fiind construit şi dotat la standarde europene după 1990.

Lise Davidsen este considerată cea mai mare voce de soprană de pe harta lirică mondială, o demnă urmaşă a unor legende ale operei precum Kirsten Flagstad sau Birgit Nilsson.

Un debut radiant al unei o voci puternice, ample şi sigure, deopotrivă proaspătă şi matură încă de la prima notă înaltă atinsă din cvintetul primului act, totodată plină, suavă şi pătrunzătoare. Davidsen cântă echilibrat, dând dovadă de un mimetism subtil. — a descris New York Times aclamatul său debut la Metropolitan Opera din New York, din Dama de pică.

Discografia solistei include câteva discuri foarte apreciate: operele „Fidelio” şi „Die Freischutz” sub conducerea muzicală a lui Marek Janowski alături de Filarmonica din Dresda, respectiv Orchestra Radio din Frankfurt, precum şi două excepţionale discuri recital, cu arii din repertoriul italian şi german având ca dirijori pe Mark Elder şi Esa Pekka Salonen. De altfel, recitalul de la Opera Naţională Bucureşti prezintă o selecţie din ariile de pe cele două albume.

Soprana de origine norvegiană, a devenit cunoscută pe scenele internaţionale în anul 2015, câştigând multiple premii în cadrul concursurilor Operalia, Regina Sonja şi Hans Gabor Belvedere. Acestea au fost urmate imediat de debuturi triumfătoare la Metropolitan Opera din New York, Royal Opera House Covent Garden, Teatro alla Scala din Milano, Bayerische Staatsoper, Wiener Staatsoper şi la festivalurile din Aix-en-Provence, Bayreuth şi Glyndebourne.

Aceste teatre, la fel ca multe altele, au extins invitaţia adresată Lisei pentru mai multe stagiuni, adesea de mai multe ori per stagiune: în vara lui 2021 a făcut parte din două producţii la Festivalul Bayreuth (Elisabeth din Tannhäuser şi Sieglinde din Die Walküre, de Wagner) şi este deja anunţată în alte două mari titluri pe cele mai mari scene ale lumii: la Metropolitan Opera New York în Cavalerul rozelor de Richard Strauss şi la Royal Opera House Covent Garden în „Tannhäuser” de Wagner.

În urmă cu exact un an, pe 10 mai 2021, Lise Davidsen a evoluat sub bagheta maestrului Riccardo Chailly în concertul de redeschidere al celebrului Teatro alla Scala din Milano. Evenimentul a marcat terminarea celor doi ani de inactivitate cauzaţi de pandemie şi a celebrat 75 de ani de la reluarea spectacolelor după cel de-al doilea Război Mondial. În acelaşi an, după Die Walküre la Bayerische Staatsope, Lise Davidsen a fost desemnată Cântăreaţa Anului de către International Opera Awards.

Alte momente importante includ roluri precum Sieglinde din Die Walküre într-o nouă producţie la Deutsche Oper Berlin şi în concert la Opéra National de Paris; rolul titular din Jenufa la Concertgebouw din Amsterdam; Elisabeth din „Tannhäuser” la Bayerische Staatsoper şi rolul titular din „Ariadne auf Naxos” de Strauss la Festivalul Aix-en-Provence, Wiener Staatsoper şi Festivalul Glyndebourne.

Performanţa lui Davidsen ca Leonore din Fidelio de Beethoven în noua producţie de la Royal Opera House, l-a determinat pe directorul lor muzical, Antonio Pappano, să exclame: „O voce rară, una dintr-un milion… când a deschis gura, am rămas cu toţii uimiţi. Vocea ei are o lumină interioară!”

Lise Davidsen a avut turnee cu multe dintre cele mai importante orchestre şi sub conducerea muzicală a unor mari dirijori, interpretând lucrări de renume, cum ar fi Messa da Requiem de Verdi la BBC Proms, la Royal Opera House cu Antonio Pappano, Orchestra Simfonică Naţională Daneză şi Fabio Luisi; Vier letzte Lieder cu Orchestra Simfonică Naţională Daneză şi Orchestra Filarmonicii din Bergen; Wesendonck Lieder şi Rückert-Lieder cu Orchestra de Cameră Norvegiană; şi Luonnotar al lui Sibelius cu Filarmonica BBC la BBC Proms.

Gramophone Magazine a caracterizat-o drept „Unul dintre cele mai mari talente vocale care a apărut în ultimii ani, dacă nu decenii.”

Lise Davidsen a evoluat pentru prima dată pe o scenă din România în anul 2015, într-un concert cu Vier lezte Lieder (Richard Strauss) la Ateneul Român alături de Filarmonica George Enescu sub conducerea muzicală a maestrului Christian Badea, pentru ca în anul 2019 să fie invitată a Festivalului Internaţional George Enescu în opera Peter Grimes, alături de Orchestra Naţională Radio.

José Miguel Pérez-Sierra face parte din noua generaţie de dirijori spanioli, având deja o experienţă solidă în teatrele de operă iberice şi din Europa. Specializat în belcanto, cele mai importante apariţii ale sale au fost la Festivalul de la Pesaro şi Palau de les Arts Reina Sofia din Valencia cu La Scala di Seta de Rossini, Teatro del Liceu Barcelona cu Madama Butterfly, fiind deseori invitat la Festivalul Puccini de la Torre del Lago.

În stagiunea 2021/2022 debutează la Théâtre Royal de La Monnaie din Bruxelles cu opera „Carmen”. Discografia sa include înregistrări cu „Manon Lescaut” de la Teatro Massimo Bellini în Catania şi opere de Bellini şi Rossini realizate la casele de discuri Sony, Unitel şi Naxos.

Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ şi de la Casa de Bilete a Operei Naţionale Bucureşti.

Cultură

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite