Site-ul de călătorii TripAdvisor, luat la puricat de Autoritatea italiană pentru controlul concurenţei şi al pieţei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
TripAdvisor înregistrează 70 de recenzii în fiecare minut, are 230 de milioane de vizitatori unici pe lună, interesaţi de cele aproape 3 milioane de hoteluri, restaurante şi alte atracţii turistice găzduite pe site. FOTO Shutterstock
TripAdvisor înregistrează 70 de recenzii în fiecare minut, are 230 de milioane de vizitatori unici pe lună, interesaţi de cele aproape 3 milioane de hoteluri, restaurante şi alte atracţii turistice găzduite pe site. FOTO Shutterstock

Site-ul turistic TripAdvisor este anchetat de Autoritatea italiană pentru controlul concurenţei şi al pieţei sub suspiciunea unor practici incorecte. Nu este prima dată când site-ul american se află în centrul unui scandal legat de veridicitatea recenziilor postate de aşa-zişi turişti.

Prin ancheta demarată de AGCM (L'Autorita Garante della Concorrenza e del Mercato) asupra activităţii site-ului TripAdvisor se doreşte certificarea faptului că firma previne şi controlează postarea de critici false. Site-ul a intrat în atenţia AGCM după ce mai mulţi clienţi, proprietari din industria turistică şi o asociaţie a consumatorilor au sesizat o serie de nereguli.  

TripAdvisor este un site extrem de influent, iar comentariile negative sau pozitive, dacă sunt numerose, pot avea o influenţă majoră asupra afacerilor din turism, conform bbc.co.uk. De aceea, autoritatea italiană va verifica nu numai dacă TripAdvisor deţine instrumentele necesare pentru a controla dacă postările au fost făcute de persoane care au fost cu adevărat într-un loc sau altul, ci şi dacă fac aşa cum ar trebui diferenţa între conţinutul postat de turişti şi cel plătit de hotelieri sau alţi jucători din industria turismului. 

Iniţiativa AGCM a fost apreciată de Organizaţia hotelierilor italieni - Federalberghi, cu menţiunea că anonimatul comentariilor postate pe site-uri cum este TripAdvisor duce la o poluare a pieţei în dauna consumatorilor.De asemenea, AGCM a lansat anchete şi pentru a controla dacă agenţiile de turism online Booking. com şi Expedia.com respectă regulile concurenţei, urmare a bănuielilor că ar fi introdus clauze şi comisioane care limitează accesul clienţilor la cele mai bune oferte.

Anul trecut, o anchetă jurnalistică publicată de Daily Mail punea într-o lumină destul de proastă cel mai important site destinat turismului, Jurnaliştii publicaţiei britanice se întreabau retoric dacă poţi avea încredere în ceea ce se postează pe site, ţinând cont de nenumăratele „scăpări“ ale managerilor acestei afaceri de milioane de euro, care se presupune că veghează ca turiştii din întreaga lume să nu fie induşi în eroare sau manipulaţi de persoane direct interesate să obţină diverse beneficii. 

Daily Mail pornise investigaţia de la o farsă făcută de un om de afaceri din Anglia tocmai pentru a dovedi că TripAdvisor nu are capacitatea de a se descurca în hăţişul milionelor de postări. Asta în condiţiile în care reprezentanţii companiei asigurau că 100 de angajaţi se ocupă exclusiv de investigarea recenziilor suspecte, cu ajutorul unui sistem anti-fraudă bazat pe un algoritm sofisticat care filtrează comentariile şi ajută la identificarea persoanelor de rea credinţă.

TripAdvisor înregistrează 70 de recenzii în fiecare minut, are 230 de milioane de vizitatori unici pe lună, interesaţi de cele aproape 3 milioane de hoteluri, restaurante şi alte atracţii turistice găzduite pe site.


 

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite