Video Felul irezistibil în care Moldova de peste Prut își ademenește turiștii VIDEO
0Moldova, țară mică și aproape necunoscută lumii, reușește de fiecare dată să se prezinte într-un fel care strânește emoție. Basarabenii știu să pună un strop de emoție în tot ce fac.
Clipul de promovare, cu care Moldova vrea să câștige, și mai mult, inimile oamenilor, arată frumusețea traiului pastoral dintr-un ținut străvechi. „Bunica, da' când vin oaspeții?“, întreabă o fetiță cu codițe, învestmântată în costum popular. „Oaspeții vin când îs așteptați...“, spune bunica sfătoasă și gânditoare.
Dintr-un foișor de observație, un tânăr care pândește sosirea musafirilor aude mișcare pe apă. Se uită cu binoclu și aleargă să dea vestea cea mare: „Vin!“ Tot satul intră în efervescență și pregătește cele mai bune bucate și așternuturi, bucuros de oaspeți.

„Fii oaspetele nostru, din nou, în Moldova!“ se cheamă filmulețul produs de Moldova.travel, canalul de promovare existent pe Youtube, care vrea să fie o poartă de intrare în turismul moldovenesc.
- „Perlă, nu alta. Scurt, frumos, ingenios, privit cu un noduleț în suflet... Parca ar spune - vino! Jos pălăria!“
- „Așa-i moldoveanul, pune tot ce are mai sfânt pe masă. Și suflet, și tot“
- „Foarte tare, accent pe tradiții, pe meleag, pe oamenii primitori, plăcut spot“
- „Bravo, foarte atractiv, convingător, plăcut!“
-„Am petrecut un an în Moldova. Sunt din Suedia, dar Moldova e a doua mea casă. Sper să revin cât mai curând“
- „Foarte frumos! Astfel de imagini îmi trezesc dorul de casă!“
- „Foarte creativ, acesta este spiritul moldovenesc, într-un ceas bun, Moldova travel!“
- „Felicitări fraților moldoveni!“

Moldova continuă astfel campania începută cu succes în 2017, când clipul său de promovare a devenit viral. Atunci reda povestea unui străin care ajunge în Moldova și cunoaște ospitalitatea, simplitatea oamenilor și tradițiile lor. Acesta este plăcut surprins de viața rurală, gastronomia și vinul moldovenesc.
Turistul ajunge în Moldova, însă șoferului băștinaș i se strică mașina. Atunci, turistul se hotărăște să plece într-o scurtă plimbare. Trece pe lângă o stână, apoi pe lângă un lac cu cai, până ajunge într-un sat unde toți localnicii îl salută. Se oprește să ia un ciorchine de strugure, iar stăpânul viei îl vede și îl invită în gospodărie.
Turistul este invitat la masă și servit cu pălincă, caș de oi, șuncă și ceapă verde, iar soția îi arată cum se prepară sarmalele. După ce a fost omenit cu bunătăți, turistul este invitat la o horă moldovenească. Într-un final, ajunge și șoferul și îl anunță pe turist că mașina a fost reparată. Gazda îi roagă să mai stea „oleacă”, iar șoferul îl întrebă dacă știe cine este turistul. Cu naturalețe și zâmbetul pe buze, bătrânul răspunde: „Oaspetele meu”.
„Găsește-te pe tine însuți în mijlocul zonei rurale, redescoperă ce înseamnă să fii cel mai binevenit oaspete. Vizitează Moldova autentică!”, este mesajul cu care se încheie videoclipul. care a strâns peste 339.453 de vizionări și sute de comentarii.

„Bravo, Moldova, pentru acest clip care mi-a stârnit emoții!“
- „Am fost în Chișinău trei zile, pur și simplu să ne uităm la oameni, fără un scop precis. Am rămas impresionată de ospitalitatea oamenilor și de bun creștere, având în vedere că eram in capitală.
Am întâlnit oameni care au văzut că suntem din România și ne-au chemat la o cârciumă să bem vin și să discutăm despre România și Moldova.
M-am simțit ca acasă, efectiv, că acasă, parcă nu plecasem nicăieri, de fapt. Oameni frumoși, deștepți, politicoși și își iubesc pământurile, cum suntem și noi, însă greșit conduși... Pentru mine a fost o escapadă către educație, politețe și omenie.
Muzica asta rupe inima. Simți, auzi și vezi toate chinurile prin care a trecut poporul meu drag și iubit”;
- „Bătrânul din clip îmi aduce aminte de bunicul meu, om cald și zâmbitor. Bravo Moldova pentru acest clip care mi-a stârnit emoții”;
- „E foarte frumoasă promovarea Republicii Moldova, se simte DOINA și MIORIȚA, specifică nației noastre românești. Mesajul este emoționant, se pune accent pe căldura umană, pe ospitalitatea moldoveanului autentic... ReUniți sub un singur TRICOLOR!”;
- „Ca la noi în România. Mi-e atât de dor de acasă! Dorul de țară este cea mai grea boală care există...”, sunt o parte din comentariile celor care au vizionat videoclipul.

Campania „Fii Oaspetele Nostru” a fost lansată în 2017 și face parte din Programul de promovare a Republicii Moldova sub egida brandului turistic de țară – Pomul Vieții, alături de o serie de evenimente de promovare a patrimoniului cultural-turistic, implementată de Asociația Națională pentru Turism Receptor, cu suportul Proiectului de Competitivitate al USAID și Guvernul Suediei și a Ministerului Economiei și Infrastructurii a Republicii Moldova.