Benzină sau motorină?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prima dilemă lansată de „Adevărul de duminică“ este adresată pasionaţilor de maşini. Ca în orice pasiune, şi pentru maşini există un jurământ: „Promit să nu mă întorc la un model pe benzină/ motorină“.

„Un cal bun se cunoaşte la drum lung" -  e o vorbă românească. Iar constructorii auto ar trebui să folosească această filosofie atunci când concep reclamele la motorizările diesel.

Opinia unanimă este că o maşină pe motorină se descurcă mai bine pe distanţe lungi. Ai zilnic de umblat prin ţară? Ia-ţi diesel, chiar dacă e mai scump! Eşti „urban" şi stai numai între blocuri?

Rămâi la motor pe benzină: e mai silenţios şi fâşneţ - spun unii. Iar dacă e să ne luăm după statistici, iată ce preferă românii: în primele patru luni ale acestui an, 68,4% din maşinile cumpărate au fost pe benzină. Ne urbanizăm? Motorizările au devenit atât de similiare, încât găştile de fani s-au spart.

„Prefer un motor pe benzină, dar mic"

Toni Grecu, fondatorul Grupului Divertis, optează pentru un motor pe benzină. Pentru el este foarte important să fie unul mic, pentru că nu-i plac maşinile mari, gen camionetă.

„Cea mai bună variantă, după părerea mea, este motorul pe benzină mic, nu unul mare. Este mai bun şi mai OK pentru oraş, este urban", spune umoristul.

Unul dintre punctele tari pe care el le-a identificat la acest tip de motorizare este, bineînţeles, preţul: „Depinde şi de banii pe care îi investeşti în maşină, pentru că un punct tare ar putea fi preţul. Un motor pe benzină e mai ieftin. Dar depinde pe ce maşină stă. Una e să stea pe un Logan, alta e pe un BMW".

De la volan, Toni Grecu simte că maşina pe benzină este mai silenţioasă, nu trepidează, ca versiunile de motoare diesel mai vechi. De aceea, între cele două ar alege „consumatorul" pe benzină. Inginer la bază, realizator de programe TV în prezent, Toni Grecu  recunoaşte şi câteva dintre avantajele unui diesel:

„E mai economic, mai fiabil". După una caldă, urmează două reci: „Dieselul este un pic mai zgomotos. Acesta ar fi cel mai mare dezavantaj al unei maşini pe motorină. Pe lângă faptul că e şi mai scump". Recomandarea lui Toni Grecu pentru cei care stau în balanţă atunci când se confruntă cu această dilemă este să se gândească la ce le trebuie maşina:

„Un diesel se justifică în momentul în care îl foloseşti la adevărata lui capacitate, adică să străbaţi ţara în lung şi în lat. Motorul diesel este mai economic, însă nu foarte mult. Din proprie experienţă pot să spun că economia pe care o poţi face este mică. În oraş nu se sesizează, ci la drumuri lungi. În funcţie de nevoile fiecăruia. Dacă foloseşti maşina doar în weekend, nu se justifică dieselul, dar dacă mergi în fiecare zi câte 100 de kilometri prin ţară, atunci da. Şi se simte şi la buzunar".

În lumea largă, adaugă Toni Grecu, se trece masiv la maşini pe motorină, mai ales că producătorii vin cu noutăţi, care lasă în urmă motoarele clasice pe benzină. „Culmea, eu am una pe motorină. Aşa s-a potrivit", râde Toni Grecu. În final, un sfat pentru cei care au uitat conceptul „maşină de condus": „Tu trebuie să fii stăpânul maşinii, nu invers".

"Un motor pe benzină e mai ieftin. Dar depinde pe ce maşină stă. Una e să stea pe un Logan, alta e pe un BMW."
Toni Grecu
umorist

„Nu sunt fan, dar optez pentru diesel"

Realizatorul de televiziune Cristian Tabără conduce o maşină de teren cu motor diesel. Nu este un fan împătimit al unei astfel de motorizări, mai ales că, de când şi-a luat permisul, a condus numai maşini pe benzină şi doar una pe motorină.

„Părerea mea este că, dacă vrei viteză de la o maşină, atunci trebuie să te orientezi spre un autoturism pe benzină. Asta o ştie oricine. Pe mine, unul, la maşina pe care o am mă interesează cuplul mare, care mă ajută să ies din diverse situaţii. Aşa cum îi stă bine unei maşini de teren", precizează Cristian Tabără.

Comportamentul unei maşini diesel pe distanţe lungi este lăudat de unii şoferi pe forumurile de profil. Cristian Tabără face şi el parte din acest grup, însă mărturiseşte că, nefiind pilot de raliuri, nu poate face aprecieri tehnice avizate în această privinţă.

Zgomotul, un reproş adus motorului diesel atunci când ajunge la turaţii mari, nu-l deranjează pe realizatorul TV, el adăugând că există şi maşini pe benzină care „urlă tare". Filosofia lui legată de bolizii şoselelor se rezumă la două aspecte: „1. Prefer o maşină de teren faţă de o maşină joasă. Mă ajută să mă descurc în tot felul de situaţii şi mă scoate din impas. 2. Prefer diesel".

„Merge fabulos"

Mugur Mihăescu, sufletul atâtor personaje din familia „Vacanţa Mare", a iubit enorm maşinile. Iar cele mai multe dintre ele l-au costat o avere. „Perla coroanei" a fost un Lamborghini Gallardo. A fost, şi asta pentru că l-a vândut, la fel cum a procedat cu alţi bolizi.

Acum are un Audi A5, pe care îl „trădează" frecvent cu o bicicletă - o relaţie mai nouă, care a început acum două luni. Revenind la motoare, Mugur Mihăescu spune că maşina pe care o deţine acum „merge fabulos", interesându-l mai ales tracţiunea. „O folosesc atât la drum lung, cât şi în oraş", mai spune el.

Pe următoarele locuri la puncte tari se situează consumul mai mic şi fiabilitatea. Un alt diesel al garajului său a fost VolkswagenTouareg, iar acum soţia sa conduce tot un diesel.

"Pe mine, unul, la maşina pe care o am mă interesează cuplul mare, care mă ajută să ies din diverse situaţii. Aşa cum îi stă bine unei maşini de teren."
Cristian Tabără
realizator TV

image
image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite