Succes comercial: Duster atinge pragul de 1.000.000 de automobile vândute la nivel mondial în doar patru ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Au trecut aproximativ patru ani de la apariţia pe piaţă a primului SUV românesc, Dacia Duster. Model care, în mod surprinzător, a impresionat audienţa globală şi a reuşit să se vândă în nu mai puţin de 1.000.000 de exemplare.

Nu încape nicio îndoială că Dacia Duster este un model de succes. Chiar şi britanicii de la Top Gear au recunoscut calităţile modelului autohton, concluziile unui top al celor mai bune maşini din ultimii 20 de ani fiind următoarele: "Dusterul reprezintă esenţa automobilismului. Nicio maşină din lume nu-ţi oferă atât de multă libertate la acest preţ."

Tocmai de aceea, vestea atingerii pragului de 1.000.000 de maşini comercializate la nivel global nu surprinde, ba dimpotrivă, confirmă ascensiunea rapidă în topul preferinţelor clienţilor, în special datorită multiplelor calităţi şi a preţului cu mult sub media concurenţei. Doar în 2013, modelul autohton a reuşit să convingă 376.000 de şoferi, iar previziunile Renault cu privire la 2014 presupun o creştere considerabilă.

Duster-ul cu numărul 1.000.000 a fost produs la uzina din Curitiba, Brazilia, sub însemnele Renault şi a fost livrat către un client din aceeaşi ţară.

La nivel global, Duster se comercializează în peste 100 de ţări şi este produs în cinci facilităţi aflate pe continente diferite (Europa, Asia şi America de Sud): Piteşti (România), Curitiba (Brazilia), Envigado (Columbia), Moscova (Rusia) şi Chennai (India).

În ţara noastră, Duster este produs începând cu anul 2010 şi este comercializat în Europa, Turcia şi Africa de Nord. Două dintre pieţele cuprinse în targetul uzinei de la Mioveni se află în topul global al vânzărilor: Franţa (Locul 2, 145,612 maşini) şi Germania (Locul 5, 70,159 maşini). În acest fel, fabrica din România a reuşit atingerea pragului de 400.000 de automobile produse în luna februarie a anului trecut.

Celelalte trei pieţe majoritare din punct de vedere al vânzărilor Duster sunt Rusia (151,633 automobile), Brazilia (117,303 automobile) şi India (85,974 automobile), ţări unde SUV-ul Dacia este comercializat sub logo-ul Renault.

Dacia Duster nu a scăpat nici de umorul "fin" al englezilor de la Top Gear, aceştia având într-una din emisiuni un moment mai hazliu legat de SUV-ul naţional şi programele de tuning dedicate acestui model.

Englezii de la „Top Gear” fac mişto de conceptul „limited edition” al Dacia

Cei trei prezentatori TV nu sunt singurii jurnalişti impresionaţi de calităţile modelului produs în Mioveni. AutoExpress a realizat o paralelă între Dacia Duster şi Land Rover Defender, un reprezentat de marcă al automobilelor destinate traseelor greu accesibile.

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite