Eurocharge - Hyundai Ioniq 6

0
Publicat:
Hyundai Ioniq 6 Foto: Autocritica
Hyundai Ioniq 6 Foto: Autocritica

Trebuie să recunosc, toate mașinile din acest tur, cele pe care le-am păstorit deja, ne-au învățat să fim puțin organizați, dar a venit rândul să fim și puțin alintați, pe malul Atlanticului vom ajunge la volanul lui Hyundai Ioniq 6.

Ioniq 6 este din categoria copiilor care au cei șapte ani de acasă. Cam așa arată lucrurile când îl privești comparativ cu ceilalți puști din turul acesta, Porsche Taycan nu intră în această discuție, îți lasă impresia că la 14 ani a terminat 3 universități. 

Cei șapte ani de acasă de care vorbeam înseamnă că alături de modele KIA, și de fratele Ioniq 5 – împart aceeași platformă, sunt singurele modele electrice de la un producător de volum cu tehnologie pe 800V. În rest astfel de delicatese găsiți de la producătorii premium în sus – Audi și Porsche.

800V înseamnă că Ioniq 6 asta știe să profite de stațiile de încărcare DC, trage cu până la 235 kW, și mai înseamnă ceva, are și un pachet de propulsie extrem de eficient. În concluzie îți oferă o autonomie mare, adică este doar vina ta dacă nu o iei în calcul atunci când te gândești la un vehicul electric pentru a parcurge distanțe mari.

Versiunea din Eurocharge by Schaeffler este o propulsie, avem un singur motor electric pe puntea spate de 229 CP hrănit de o baterie cu o capacitate totală de 77,4 kWh, din care doar 74 kWh sunt utili. Se încarcă AC până la 11 kW, iar DC – așa cum am menționat – până la 235 kW.

Într-un mod ciudat, deși este printre cele mai bătrâne modele din tur, fiind lansată în 2022, are un foarte bun coeficient aerodinamic de doar 0.21 care contribuie evident la eficiența menționată și care o puteți descoperi în rezumatul zilei parcurse – încărcări, consum, timp petrecut la stații. Vis-a-vis de design, Ioniq 6 își rezervă o porție din luminile show-ului. Evident nu poți trece pe lângă ea și pretinde că nu ai observat mașina. Iar dacă aveți senzația că aduce cu vreun model al unei mărci prezente în tur, cred că este pură coincidență.

Sugestia vine evident de la linia profilului lateral, dar în cele din urmă este o soluție matematică, este linia care oferă un profil aerodinamic bun, iar lucrul acesta este confirmat și de apariția altor modele cu profiluri asemănătoare. Scoțând acuze din tolbă, ARO – producătorul acela care nu mai există, ar trebui să fie miliardar din drepturi de autor privind designul dacă ne-am gândi doar la Mercedes-Benz G Class.

Menționam ceva mai sus vârsta mașinii, iar acest detaliu se simte la nivelul sistemului infotainment, a modului în care interacționezi cu el. Un display central cu o ușoară latență în răspuns, și cu un meniu ușor complicat, care implică uneori mult prea multe comenzi doar pentru a activa încălzirea în scaune.

Dar, o planșă de bord plăcut desenată, un interior aerisit, cu enorm de multe spații de depozitare – aici chiar trebuie să ai o memorie bună pentru a nu rătăci diverse prin mașină. Mi-a plăcut desenul panourilor interioare ale portierelor față care reinterpretează puțin lucrurile și oferă și spațiu suplimentar de depozitare la îndemână fără a fi nevoit să te apleci spre buzunarele clasice.

Spațiu în spate ca într-o limuzină cu ampatament lung, sincer, la capitolul spațiu oferit nu am ce reproșa mașinii. O mică observație legată de deschiderea portbagajului, fanta de încărcare o găsesc prea îngustă și în combinație cu un portbagaj destul de adânc poate conduce la senzația că explorezi o peșteră dacă vrei să agăți ceva mărunt rătăcit spre spătarul banchetei spate.

Hyundai Ioniq 6 are multe atuuri, și câteva scăpări, dar detaliul care mă va urmări o perioadă sunt scaunele față. Nu sunt cele în care vrei să petreci mai mult de două ore, sau cel puțin asta am descoperit eu la drum lung. Dacă pe lista de opțiuni, Hyundai oferă și alte scaune pentru acest model, bifați opțiunea, nu pot fi la fel de tari și lipsite de șarm la drum lung.

De la mănăstire până pe malul Atlanticului.

Pentru că pe traseul am mai contabilizat și zile de pauză, cea dea doua cea mai lungă etapă din acest tur a venit în ziua a noua. Un tur în care pe lângă faptul că încercăm să exploatăm mașinile în zone nu prea confortabile pentru ele – autostrada și rularea cu viteza maxim admisă în fiecare țară, un scenariu care nu va fi ingredientul cotidian pentru un vehicul electric, am mai avut parte constant de ploaie și temperaturi destul de mici. Dar Eurocharge vrea să ofere și astfel de răspunsuri când te întrebi dacă merită să aduci un vehicul electric în viața ta.

O reală provocare condițiile meteo în a noua zi din Eurocharge Foto: Autocritica
O reală provocare condițiile meteo în a noua zi din Eurocharge Foto: Autocritica

Dar ziua spre Portugalia a fost una de care îmi voi aminti multă vreme. Spania era în periferia unui uragan care intrase pe teritoriul francez. Periferia a însemnat pentru noi rularea a cam un sfert din traseu pe o ploaie torențială cu vânt din față sau lateral care la rafală trecea de 90 km/h. Ce înseamnă asta? Când aveam rafalele din față, trăiam cu impresia că al meu coleg se joacă cu pedala de frână, mașina pierdea brusc 10-20 km/h din viteză, iar din lateral – au fost cazuri în care s-a glisat ușor, cel mai isteric fiind sistemul ESP care lucra intens pentru a ține mașina pe drum. Chiar și în aceste condiții Ioniq 6 s-a dovedit eficient, și ne-a permis o organizare mai bună a pauzelor de încărcare, ceea ce a condus la o sosire la destinație, în medie, cu două ore mai repede decât au putut restul echipajelor. 

Se conduce plăcut Ioniq 6, și mare parte din minusuri i-au fost iertate pentru faptul că i-am fost la volan într-un apus rural magnific în Portugalia. Și pentru faptul că m-a dus pe malul Atlanticului. O singură zi l-am avut în grijă pe Hyundai Ioniq 6, a doua zi a fost una de pauză, de regăsire pe malul oceanului într-un apus de vis. 

Rezumat Hyundai Ioniq 6 ziua 9 Foto: Autocritica
Rezumat Hyundai Ioniq 6 ziua 9 Foto: Autocritica

Prețul mașinii testate este de 45.363 de euro, iar rata de leasing operațional la Autonom este de 755 de euro pe lună. În EUROCHARGE traversăm Europa cu 8 mașini electrice de la București la Lisabona și retur Powered by Schaeffler Green Partner: Autonom Încărcat de: OMV eMotion • Renovatio e-charge Susținut de MOON România • Michelin • Server Config

După mai bine de 4.000 km rulați electric, niciun rid Foto: Autocritica
După mai bine de 4.000 km rulați electric, niciun rid Foto: Autocritica
Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite