Premiera săptămânii: „Taken 3: Teroare în L.A.“, un film ridicol în care Liam Neeson supravieţuieşte chiar dacă este pe marginea prăpastiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Liam Neeson reia rolul lui Bryan Mills,
un agent foarte bine antrenat care va trebui să-şi răzbune familia
FOTO cinemagia.ro
Liam Neeson reia rolul lui Bryan Mills, un agent foarte bine antrenat care va trebui să-şi răzbune familia FOTO cinemagia.ro

Filmul „Taken 3: Teroare în L.A.“ are astăzi premiera în cinematografele din România. Ajuns la 62 de ani, Liam Neeson îşi reia rolul lui Bryan Mills, un personaj care pare că vrea să termine odată pentru totdeauna chinul prin care trece, deşi scenariul îi oferă mişcări incorerente în acest sens. Criti cii nu au apreciat încercarea lui Luc Besson de a prelungi o poveste în care niciun personaj nu mai poate fi răpit.

„Taken 3“ (stilizat „Tak3n“) este un thriller de acţiune regizat de Olivier Megaton, după un scenariu scris de Luc Besson şi Mark Kamen. Este a treia şi ultimă parte a trilogiei „Taken“, după precedentele două pelicule din 2008 şi 2012. Din distribuţie fac parte Liam Neeson (Bryan Mills), Maggie Grace (Kim), Famke Janssen (Lenore), Forest Whitaker (Franck Dorzler), Dougray Scott (Stuart St John), Leland Orser (Sam), Andrew Howard (Maxim), Jon Gries (Casey) şi Dylan Bruno (Smith).

După ce şi-a salvat fiica şi a deconspirat o reţea de traficanţi de carne vie din Paris, iar apoi a eraticat o bandă de terorişti în Istanbul pentru a-şi recupera soţia, de această dată Bryan Mills este pus în postura de a-şi demonstra nevinovăţia în ultima parte a francizei. Urmărit atât de poliţie, cât şi de criminali periculoşi, Mills va trebui să-şi răzbune familia şi să pună capăt terorii odată pentru totdeauna. Doar că de această dată vânătorul se transformă în vânat, iar un duşman din trecutul său violent este gata să îl facă să sufere.

„Am fost încântat să revin într-un al treilea film. Am avut unele rezerve la început pentru că nu ştiam ce am mai fi putut face. Nu mai putea fi răpită din nou fiica lui Bryan Mills. S-ar fi pus problema că e un tată nepotrivit. Dar scenariştii şi Luc Besson au venit cu o poveste interesantă“, a declarat Liam Neeson despre participarea sa în film.

„A echilibra elementele emoţionale şi pe cele psihologice şi momentele de acţiune este ciudat, e o sarcină dificilă, mai ales pentru o franciză cum este aceasta. Toată lumea vrea din ce în ce mai multă acţiune. «Taken 2» a fost un fel de montagne-russe. Urci şi te aşezi la locul tău şi habar nu ai unde vei ajunge. Am încercat să facem acelaşi lucru şi în acest film. Este o călătorie nebuneascăm de la început până la final. Trebuie să umpli fiecare minut de film cu surpriză, curiozitate, acţiune“, a spus şi regizorul Olivier Megaton despre provocările noului film.

taken 3 foto cinemagia

Liam Neeson, în rolul lui Bryan Mills FOTO cinemagia.ro

«Taken 3: Nu din nou», «Taken 3: Serios?»“

„Taken 3“ a primit recenzii negative din partea criticilor. Pe site-ul „Rotten Tomatoes“ filmul are şanse de reuşită de 29%, bazate pe 14 opinii diferite, „în general nefavorabile“. „Este greu de ghicit ce subtitlu să îi atribuim filmului: «Taken 3: Nu din nou», «Taken 3: Serios?» sau «Taken 3: Totul devine sincer». Este doar un alt episod în viaţa plină de evenimente a fostului agent special Bryan Mills: rolul care a făcut din Liam Neeson un star pentru cea mai sfidătoare frază din istoria filmului“, îşi începe recenzia Peter Bradshaw, de la „The Guardian“.

Filmele recente în care joacă Liam Neeson constituie mini-genuri cinematografice de sine stătătoare. Joacă fiecare rol în exact acelaşi fel. Este războinicul de modă veche care trece peste tragedia din familie şi peste alcoolism, iar la final le dă o lecţie băieţilor răi Geoffrey Macnab, „The Independent“

Cea mai cunoscută scenă a seriei „Taken“

Geoffrey Macnab, de la „The Independent“, arată cum, în ciuda vârstei, personajul lui Neeson este de neoprit, dar, pe de altă parte, evidenţiază lipsa de coerenţă a acţiunilor sale. „Filmele recente în care joacă Liam Neeson constituie mini-genuri cinematografice de sine stătătoare. Joacă fiecare rol în exact acelaşi fel. Este războinicul de modă veche care trece peste tragedia din familie şi peste alcoolism, iar la final le dă o lecţie băieţilor răi. (...) Ceea ce este ridicol aici este modul greoi în care scenariul combină melodrama cu lupte şi urmăriri aleatorii. Într-o clipă Neeson nu este de acord cu prietenul fiicei sale, iar în următoarea este un om urmărit care se ascunde prin canale de jumătate din poliţiştii din Los Angeles. Indiferent dacă va fi încolţit, încătuşat sau se va afla într-un vehicul care tocmai va cădea de pe o stâncă, ştim sigur că va supravieţui - tensiune dramatică într-un timp scurt“, arată criticul.

taken 3 foto cinemagia

Bryan Mills, alături de Kim (Maggie Grace), fiica lui FOTO cinemagia.ro

Taken 3“, un film „matur“

„Fără să mai fie nevoie să mai salveze pe cineva, conceputul cursei împotriva timpului este serios slăbit. În timp ce problemele de familie au fost ţinute din scurt în celelalte părţi, acum drama curge la nesfârşit“, spune şi Maggie Lee de la revista „Variety“. „Fără îndoială, primul film «Taken» i-a oferit lui Neeson, pe atunci la 50 de ani, o nouă perspectivă ca erou de acţiune. Acum, la 62 de ani, actorul încă are o prezenţă impunătoare, dar arată ca şi cum ar fi fost bătut şi nerăbdător să termine totul mai repede. Cu mai puţină reprezentare grafică a violenţei faţă de predecesorii săi, «Taken 3» păstrează un realism curajos în scenele în care Mills rupe oase, iar scenele cu explozii şi zgomote sunt mai bombastice ca oricând“, completează acelaşi critic.

taken 3 foto cinemagia

Forest Whitaker în rolul detectivului Franck Dorzler FOTO cinemagia.ro

„Spre deosebire de primele două filme ale seriei, «Taken 3», în unele privinţe, s-a «maturizat» şi s-a «domolit», stereotipurile rasiale şi politice incorecte flagrate în primele părţi nu mai apar. Ar mai fi trebuit ca producătorii să găsească ceva substanţial pentru a înlocui scenele de altădată cu oase rupte. În orice caz, există premisele unui viitor haos indus de Mills, chiar dacă pe parcurs se spune frecvent că «se termină aici»“, îşi încheie recenzia Clarence Tsui, de la „The Hollywood Reporter“.

Filme



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite