Spune-ne câţi ani ai, ca să-ţi spunem ce sport să faci!

Spune-ne câţi ani ai, ca să-ţi spunem ce sport să faci!

Înotul este recomandat la orice vârstă

Cât de important este sportul şi cum îl poţi adapta în funcţie de vârstă? Află din articolul nostru mai multe informaţii legate de acest subiect. Îţi vom demonstra că sportul nu va deveni un alt stres, ci o plăcere şi o obişnuinţă.

Ştiri pe aceeaşi temă

 Practicarea mişcării  a devenit un „lux“ pe care mulţi spunem că nu ni-l permitem. Cauza? Lipsa timpului, oboseala... Şi, pe lângă această resemnare, ne-am dezvoltat şi un soi de imunitate la deja celebrul îndemn „pentru sănătatea dumneavoastră faceţi mişcare cel puţin 30 de minute“.

Haideţi să nu ne mai „tonifiem“ organismul stând în faţa televizoarelor sau pe scaunele confortabile de la birouri! Parcurile sunt atât de primitoare şi vei fi uimit câţi aleargă pe aleile lor. Pentru că mişcarea, sub orice formă, este importantă la orice vârstă.

Asta ca să ne simţim mereu plini de energie, ca să avem o imunitate bună… Am vorbit cu specialistul în mişcare Camelia Petre şi am aflat ce sport ar trebui să facem (în mod ideal!) ţinând cont de vârsta noastră.

Nu te speria, citeşte mai departe. Specialistul nostru explică de ce până şi mersul pe jos în fiecare zi contează.

Primele exerciţii, în primii ani de viaţă

0-2 ani. În primii ani de viaţă, mişcarea este importantă pentru dezvoltarea unui copil: aşa învaţă cum să „lucreze“ cu corpul lui, îşi formează muşchii şi descoperă lumea. „Până la doi ani se recomandă gimnastică de stimulare motorie, obligatoriu executată de un kinetoterapeut, masaj, stimularea micuţului să apuce jucării, să se caţere, să meargă, dar acest lucru doar ajutat de cineva“, ne-a explicat Camelia Petre, specialist în kinetoterapie la Clinica Polisano din Bucureşti.

2-5 ani. „Un sfert de oră pe zi este suficient pentru exerciţiile care le întăresc musculatura, cum ar fi jocul cu mingea sau înotul“, ne asigură Camelia Petre. Pe termen lung, le ajută oasele să se dezvolte.

5-18 ani. După 5 ani se instalează „perioada la care încep şi se desfăşoară procesele hormonale, perioadă crucială pentru postura, aspectul fizic şi, mai ales, sănătatea viitorului adult, cel mai mare pericol fiind obezitatea“, spune specialistul. În acest interval de vârstă, este nevoie de o oră de exerciţii moderate.

„Alergarea în aer liber, înotul, ciclismul sau jocurile de echipă sunt perfecte pentru dezvoltarea armonioasă şi menţinerea unui tonus ridicat“, susţine Camelia Petre.

La maturitate, şi mersul pe jos contează

18-30 ani. La această vârstă, avem nevoie de cel puţin 30 de minute pe zi de activitate moderată, cel puţin 5 zile pe săptămână. „Sunt recomandate alergarea şi exerciţiile de fitness, care pun presiune pe tendoane, articulaţii şi oase, ajutându-le să se întărească.

În special cele aerobice, jogging-ul, înotul, mersul pe bicicletă sunt de preferat“, precizează Camelia Petre.

30-40 de ani. Pentru menţinerea în formă, este bine să faci cel puţin patru ore pe săptămână de exerciţii de forţă. Nu, nu este vorba doar de exerciţiile la sala de gimnastică, ci şi activităţile curente, cum ar fi urcatul scărilor sau făcutul curăţeniei.

40-50 de ani. „Exercitiile fizice sunt esenţiale pentru vigoarea şi sănătatea organismului, iar cel mai eficient este mersul pe jos. Efecte vizibile au şi înotul ori mersul pe bicicletă“, precizează Camelia Petre.

Înotul, ideal la vârste înaintate

50-60 de ani. „După 50 de ani, cei mai afectaţi de slăbirea muşchilor încep să fie bărbaţii. 2-4 ore de forţă şi cardio, plus una de stretching pe săptămână sunt recomandate la această vârstă“, spune Camelia Petre. Ea recomandă activităţi sportive care presupun viteza şi rezistenţa, cum ar fi badmintonul, tenisul sau fotbalul.

Peste 60 de ani. „Înotul este o formă excelentă de aerobic pentru sexagenari, în special pentru cei care suferă deja de osteoartrită sau de dureri ale articulaţiilor. De asemenea, exerciţiile de tip Pilates sunt recomandate pentru întărirea tonusului muscular şi reducerea efectelor osteoporozei“, spune specialistul.

 

Citeşte mai multe pe clicksanatate.ro

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: