Mitul micului dejun, desfiinţat. Cercetătorii spun că nu e o cauză a sănătăţii, ci un indicator al acesteia

Mitul micului dejun, desfiinţat. Cercetătorii spun că nu e o cauză a sănătăţii, ci un indicator al acesteia

Micul dejun nu e atât de important pentru sănătate pe cât se crede Foto Shutterstock

Micul dejun nu este neapărat cea mai important masă din zi. Rezultatele unui studiu recent au scos la iveală faptul că acesta nu îmbunătăţeşte metabolismul şi nici nu influenţează consumul caloric de peste zi.

Ştiri pe aceeaşi temă

 

De mai multă vreme, nutriţioniştii afirmă la unison că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, că este esenţial pentru menţinerea sănătăţii şi că previne mâncatul în exces mai târziu în cursul zilei. În realitate însă, micul dejun nu e chiar o chestiune vitală, potrivit unui studiu recent, informează „Daily Mail“.

Contrar opiniei generale, prima masă a zilei are un impact nesemnificativ asupra ronţăitului sau a porţiilor consumate în restul zilei. De asemenea, s-a constatat că  nu influenţează metabolismul.

Cercetătorii de la Universitatea Bath, din Marea Britanie, consideră că sănătatea mai bună a celor care obişnuiesc să mănânce un mic dejun consistent s-ar datora mai degrabă faptului că aceste persoane au o alimentaţie mai variată şi un mod de viaţă mai sănătos, în general.

Oamenii de ştiinţă au observat că, după şase săptămâni, nu exista nicio diferenţă în ceea ce priveşte metabolismul între participanţii care nu mâncau nimic dimineaţa şi cei mâncau 700 de calorii înainte de ora 11 dimineaţa, dintre care 350 în termen de două ore de la ora trezirii.

Diferenţa majoră constatată a fost aceea că subiecţii care au sărit peste micul dejun consumau mai puţine calorii în total, în cursul zilei. Or, acest lucru contrazice teoria, potrivit căreia persoanele care nu mănânca dimineaţa sunt mai predispuşi să se îmbuibe cu alimente în a doua parte a zilei.

Totuşi, cei ce luau micul dejun aveau tendinţa de a cheltui mai multă energie – în jur de 442 de calorii – prin faptul că erau mai activi, mai ales în prima parte a zilei, după ce mâncau. Totodată, aceştia aveau glicemia mai stabilă, aspect observat mai cu seamă spre finalul cercetării.

Ideea realizării acestui studiu i-a venit medicului James Betts, coordatorului lucrării, care a recunoscut că nu ia micul dejun „aproape niciodată“ şi era mereau tracasat din pricina asta de cei apropiaţi.

„Îmi spuneau că ar trebui să ştiu mai bine cât de important este“, a relatat dr. Betts, profesor de nutriţie şi metabolism.

Credinţa că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei este atât de răspândită, încât mulţi oameni sunt surprinşi să afle că există puţine date ştiinţifice care să-i demonstreze beneficiile directe asupra sănătăţii, a adăugat Betts.

În fapt, studiu arată că  micul dejun, luat izolat, nu este o cauză principală a unei stări bune de sănătate, ci mai curând un indicator al acesteia, într-un context mai larg.

E cu siguranţă adevărat că persoanele care mănâncă regulat micul dejun tind să fie mai zvelte şi  mai sănătoase, dar aceste persoane, de obicei, urmează şi  alte recomandări legate de o viaţă sănătoasă, având alimentaţii mai echilibrate şi făcând mai multe exerciţii fizice”, a explicat coordonatorul studiului, publicat în revista „American Journal for Clinical Nutrition“.

Un alt studiu publicat în luna aceasta, efectuat de cercetătorii de la Universitatea din Alabama, SUA, a evidenţiat faptul că, după patru luni, micul dejun nu a influenţat în mod relevant pierderea în greutate.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările