Cea mai bună reţetă de slăbit pentru părinţi ocupaţi

Cea mai bună reţetă de slăbit pentru părinţi ocupaţi

Jocul cu mingea poate fi o variantă plăcută de a face sport alături de familie

Unele mici schimbări făcute pe parcursul zilei ne pot ajuta să ne păstrăm greutatea normală, fără să ne dăm peste cap programul. Ba chiar şi mai mult. Avem şansa să arătăm celor mici că avem timp suficient ca să facem alegeri sănătoase.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cam cum arată un program zilnic obişnuit dacă eşti părinte? Păi, alarma ceasului sună la 6 dimineaţa – dacă e o zi lucrătoare din săptămână - timp suficient cât să te dezmeticeşti şi să ieşi pe uşă împreună cu copiii. Urmează 8 ore de muncă – în cel mai fericit caz -  un prânz frugal pentru ca, apoi, să te grăbeşti să-i recuperezi pe cei mici şi să te asiguri că-şi fac temele. După ce picii adorm, te târăşti către bucătărie şi apoi spre dormitor, în timp ce numărul tău de kilograme o ia în sus, invers proporţional cu nivelul de energie.

Însă, nu trebuie neapărat ca lucrurile să se întâmple aşa. Unele mici schimbări făcute pe parcursul zilei ne pot ajuta să ne păstrăm greutatea normală, fără să ne dăm peste cap programul. Ba chiar şi mai mult. Avem şansa să arătăm celor mici că avem timp suficient ca să facem alegeri sănătoase.

Legătura dintre micul dejun şi numărul de kilograme

Oamenii de ştiinţă s-au străduit din greu să demonstreze legătura directă între micul dejun şi greutatea normală. Unele studii au arătat că persoanele care obişnuisc să mănânce dimineaţa slăbesc, într-adevăr, în timp ce altele au demonstrat că nu este nicio diferenţă, potrivit site-ului de ştiri medicale webmd.com.

Însă, există totuşi o raţiune pentru care micul dejun îşi merită titlul de cea mai importantă masă a zilei. Şi anume, ajută la luarea unor decizii sănătoase în privinţa alimentaţiei, mai târziu, pe parcursul zilei.

Dacă săriţi peste micul dejun, până la prânz veţi flămânzi, iar atunci vă va fi greu să alegeţi între o salată şi un cheeseburger. În plus, dacă există mai multă energie dimineaţa, există şi mai mult timp pentru a o arde în totalitate pe parcursul zilei.

„Micul dejun ar trebui să fie cea mai consistent masă a zilei“, este de părere dr. John Meigs Jr, preşedintele Asociaţiei Americane a Medicilor de Familie. Atunci când ne încărcăm cu calorii la finalul zilei, nu avem timp să le ardem. Mergem la culcare cu stomacul plin şi totul este depozitat sub formă de grăsime. Nu dormim bine şi riscăm să nu funcţionăm cum trebuie  a doua zi.

Totuşi, trebuie să mâncăm alimentele potrivite. Gogoşile pudrate şi băuturile carbogazoase nu ne ajută. Care este alternativa? O omletă servită cu şuncă de curcan, fructe şi fursecuri din grâu integral, dacă avem timp. Dacă suntem grăbiţi, şendvişuri cu şuncă şi brânză degresate, tortilla de porumb sau cereale fără zahăr, dar cu fructe. Dacă suntem extrem de grăbiţi e bună şi o omletă la microunde, un sendviş cu unt de arahide sau măcar o banană.

Doar pentru că tu şi familia ta vă petreceţi cele mai multe zile ale săptămânii cu un program care mai mult desparte nu înseamnă că nu puteţi avea o viaţă împreună. „Investiţi în pedometre“, recomandă Meigs. „Comparaţi rezultatele la finalul zilei: eu mi-am făcut cei 10.000 de paşi, dar tu?“. Alte trucuri care ajută la slăbit sunt parcarea maşinii mai departe de locul unde avem de mers şi parcurgerea distanţei pe jos, scări în loc de ascensor sau scări rulante.

Meigs mai spune că, în principiu, sporturile de echipă sunt bune pentru copii, dar îi pot supune la stres şi presiune, chiar şi din partea părinţilor. „Uneori, copiii au nevoie de mişcare nestructurată. Au nevoie doar să se joace, să se mişte“.

Ca să nu mai punem la socoteală faptul că atunci când copilul joacă fotbal, de exemplu, părinţii stau şi se uită. Specialistul recomandă drumeţiile cu familia, mersul pe bicicletă sau pur şi simplu plimbarea prin parc.

Cina, a doua cea mai important masă a zilei

Ceea ce mâncaţi la cină este important, fireşte, dar la fel de important e şi felul în care o faceţi. Adică împreună, cu toată familia la masă. „Nu este vorba doar despre o masă gustoasă, ci şi de coeziunea familiei“. Dacă avem timp să mai punem şi furculiţa jos şi să discutăm cu familia, mâncăm mai lent, avem mai mult timp de a ne simţi plini şi, poate, de a mânca mai puţin. Între timp, te poţi gândi şi la ce se întâmplă cu copiii tăi, de bine sau de rău.

Odihna de 7-9 ore de somn este cea care ne face să funcţionăm mai bine a doua zi. Şi când funcţionăm mai bine şi nivelul de stres este mai scăzut. Şi dacă beneficiem de mai multă odihnă de calitate, vom avea mai multă energie a doua zi. Pe care o putem folosi pe banda de alergat timp de 15 minute sau de a prepara o masă sănătoasă înainte de a ieşi pe uşă.

Micile schimbări pot face marile diferenţe pentru tine şi familie.

 

 

 

citeste totul despre: