Proiecte de lege: Vânzarea de băuturi energizante și țigări electronice minorilor, interzisă

0
Publicat:

Șeful interimar al Camerei Deputaților, Alfred Simonis, a anunțat depunerea a două proiecte de lege privind interzicerea comercializării băturilor energizante și a țigărilor electronice minorilor.

Președintele interimar al Camerei Deputaților, Alfred Simonis FOTO Arhivă A.S.
Președintele interimar al Camerei Deputaților, Alfred Simonis FOTO Arhivă A.S.

  „Am depus în Parlament două inițiative legislative prin care dorim să interzicem comercializarea către minori a băuturilor energizante și a țigărilor electronice. Energizantele conțin substanțe, precum cafeină, taurină, carnitină, guarana, glucuronolactona și alți compuși cu efect de stimulare a sistemului nervos central și reprezintă un real pericol pentru sănătatea copiilor. Cât despre țigările electronice, acest proiect de lege a apărut în urma mai multor discuții pe care le-am purtat în special cu reprezentanți ai sistemului de învățământ care s-au plâns de un adevărat fenomen care se petrece chiar în școli. Ușurința cu care se pot procura aceste țigări este uluitoare”, a anunțat Alfred Simonis, președintele interimar al Camerei Deputaților. 

„Prezenta propunere legislativă a apărut ca urmare a nevoii de a reduce expunerea minorilor la produse ce le pot afecta sănătatea, cum ar fi băuturile energizante. Datoria noastră este să urmărim interesul superior al minorilor și să-i punem la adăpost pe aceștia prin prevederi legislative care să îi protejeze. În ultima perioadă a luat avânt consumul de băuturi energizante de către minori, fapt ce pune în pericol sănătatea. Comercializarea fără restricții a unor astfel de băuturi constituie o tentație căreia numeroși minori nu-i rezistă. Un studiu realizat de INSP, la nivelul anului 2016, arată că 74% dintre subiecții având vîrsta de 16-18% și 42% din cei cu vârstă peste 55 ani au consumat băuturi energizante”, arată inițiatorii în expunerea de motive la proiectul de lege privind băturile energizante.

Campanie și în cazul țigărilor clasice

BAT în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) lansează campania anuală Alege Asumat un Comportament Comercial Curat, un proiect de informare și conștientizare publică cu privire la importanța cunoașterii și respectării legislației pentru prevenirea accesului minorilor la produse din tutun și nicotină. Anul acesta, campania continuă cu mesaje de conștientizare privind toleranța zero față de comercializarea produselor cu nicotină către minori, în circa 32.000 de magazine partenere din România.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite