Cele mai bune diete pentru 2020. Topul întocmit de 25 de specialişti în nutriţie

Cele mai bune diete pentru 2020. Topul întocmit de 25 de specialişti în nutriţie

Dieta mediteraneană este foarte sănătoasă, delicioasă şi uşor de urmat FOTO Arhivă

Clasamentul celor mai bune diete recomandate în 2020 a fost întocmit de 25 de specialişti care au evaluat 35 de regimuri alimentare, în funcţie de uşurinţa cu care pot fi urmate, aportul nutritiv, cât sunt de sănătoase şi eficienţa în lupta cu kilogramele.

Pentru al treilea an consecutiv, pe primul loc în topul celor mai bune diete publicat de către revista americană de ştiri "News & World Report" se află dieta mediteraneană. Şi asta nu e totul; pe lângă acest titlu, regimul mediteranean a obţinut locul întâi şi la categoriile "cea mai sănătoasă dietă", "cea mai uşoară dietă", "cea mai potrivită dietă în diabet" şi "cea mai bună dietă bazată pe plante".

Clasamentul a fost întocmit în baza evaluărilor unor specialişti în nutriţie, care au analizat 35 de tipuri de diete în funcţie de uşurinţa cu care pot fi urmate, aportul nutritic, siguranţa, eficienţa în lupta cu kilogramele, cât de sănătoase sunt pentru inimă ori în caz de diabet.

Cu un regim alimentar bogat în fructe şi legume, nuci şi seminţe, fructe de mare şi ulei de măsline, dar sărac în carne roşie, zahăr şi grăsimi saturate, locuitorii ţărilor din bazinul Marii Mediterane sunt mai sănătoşi, trăiesc mai mult decât media şi sunt mai puţin afectaţi de boli precum cele cardiovasculare, cancer ori demenţă. De asemenea, spun specialiştii, ţine sub control greutatea corporală.

"Dieta mediteraneană este gustoasă, echilibrată, potrivită pentru întreaga familie, sănătoasă şi sustenabilă. Practic, are toate caracteristicile pe care trebuie să le aibă o dietă corectă", spune dr. David Katz, directorul Centrului de Cercetări şi Prevenţie din cadrul Universităţii Yale şi unul dintre cei 25 de membri ai juriului care a întocmit clasamentul dietelor.

Nu există o anume dietă mediteraneană. Grecii mănâncă diferit de italieni, care, la rândul lor, mănâncă diferit de francezi ori spanioli. Toate, însă, se bazează pe aceleaşi principii
Locul al doilea în top îi revine dietei DASH, un regim alimentar creat pentru a-i ajuta pe pacienţii hipertensivi să reducă tensiunea arterială fără a apela la medicamente. Avem de-a face cu o dietă bazată pe fructe şi legume, cereale integrale, carne slabă şi lactate cu conţinut redus de grăsimi, cât mai puţine zaharuri procesate, carne roşie ori grăsimi saturate.

Dieta flexitariană se poziţionează pe a treia treaptă a clasamentului. Este un regim alimentar  menit să reducă riscul de boală, care încurajează consumul de plante, permitând şi carnea ori produsele din carne, dar cu moderaţie.

Codaşele topului publicat în revista americană sunt dietele Dukan, Keto şi Whole30, "taxate" nu doar pentru caracterul lor restrictiv ori gradul lor de dificultate, ci şi pentru lipsa unor studii care să le fundamenteze.

Citiţi şi:

Beneficiile „vitaminei soarelui“. Cât de periculos este deficitul de vitamina D şi cum asigurăm un aport adecvat

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: