Adevărul despre seminţele de floarea soarelui. Medic: „Consumul necontrolat distruge efectele benefice asupra inimii“

Adevărul despre seminţele de floarea soarelui. Medic: „Consumul necontrolat distruge efectele benefice asupra inimii“

Seminţele de floarea soarelui au un efect benefic asupra organismului dacă sunt consumate cu moderaţie

Spaţiul online este plin de informaţii legate de efectele miraculoasele ale consumului de seminţe de floarea soarelui, printre beneficiile aduse de gustoşii sâmburi numărându-se chiar vindecarea cancerului. Medicii îndeamnă, însă, la moderaţie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cancer, astm, artrită, boli cardiace, boli pulmonare şi chiar sterilitate şi impotenţă sunt câteva dintre afecţiunile care ar putea fi - potrivit informaţiilor vehiculate în mediul online -  prevenite şi chiar tratate cu ajutorul seminţelor de floarea soarelui.

Medicii atrag atenţia că sâmburii populari, chiar dacă au o mulţime de proprietăţi benefice organismului, trebuie consumaţi cu moderaţie - în primul rând pentru că îngraşă - şi nu trebuie asimilaţi unor leacuri miraculoase.

Potrivit medicului nutriţionist Marius Călinici, sâmburii de floarea soarelui - ca de altfel toţi sâmburii oleaginoşi - reprezintă un aliment sănătos dar care trebuie, însă, consumat cu măsură.

”Aceşti sâmburi au un conţinut ridicat de grăsimi, respectiv au mulţi acizi graşi poli-nesaturaţi, care le dau o valoarea nutriţională specială. Spre exemplu, uleiul de măsline, atât de lăudat, are doar acizi graşi mono-saturaţi”, explică Marius Călinici, medic nutriţionist.


Seminţele de floarea soarelui asigură organismului şi un important aport de vitamine, în special vitamina E (un excelent antioxidant) şi minerale, în special potasiu, cu rol în susţinerea activităţii cardiace. Prin urmare, chiar dacă, potrivit medicului, efectele miraculoase ale sâmburilor de floarea soarelui asupra cancerului sau asupra altor afecţiuni grave nu pot fi probate din punct de vedere ştiinţific, este, totuşi, limpede că ei ”asigură o protecţie cardio-vasculară, prin aportul de acizi poli-saturaţi şi vitamine, şi minerale şi li se pot atribui şi anumite proprietăţi anti-oxidante”. Există, însă, şi o condiţie: să fie consumaţi cu moderaţie.

Prea multe seminţe îngraşă!

Potrivit lui Călinici, consumul unei cantităţi prea mari de seminţe şi cu o frecvenţă mare anulează toate efectele benefice ale acestora. ”Consumul necontrolat de floarea soarelui distruge efectele benefice ale acizilor asupra inimii prin creşterea ponderală”, avertizează medicul. Cu alte cuvinte, kilogramele în plus ce pot apărea de la prea multe seminţe mâncare anulează protecţia cardio-vasculară asigurată de nutrienţii conţinuţi.

Ce înseamnă prea mult

Nutriţionistul apreciază că un consum zilnic de 15 - 20 de grame de seminţe este unul optim. ”O lingură de sâmburi într-o salată, categoric ameliorează calităţile nutriţionale ale preparatului. La fel, o lingură de sâmburi pe câţiva covrigi sau pe o pâine. Dacă se depăşeşte, însă, măsură, intervine valoarea calorică mare a acestor sâmburi”, spune el.


Un alt avertisment al specialistului se referă la forma sub care sunt consumaţi aceşti sâmburi: crudă sau prăjită. ”Toate aceste efecte benefice sunt valabile pentru seminţele crude. Prin prăjire, ele îşi diminuează o parte din proprietăţi, în special prin pierderea vitaminelor”, spune el.

Dincolo de faptul că seminţele prăjite sunt un aliment semnificativ mai sărac în beneficii decât cele crude, ele vin ”la pachet” cu un alt inconvenient: sarea. ”De regulă, seminţele prăjite sunt tăvălite în sare, iar aportul suplimentar de sare pe care acestea îl introduc în organism nu este benefic, mai ales dacă sunt consumate zilnic”, avertizează el.

Vă mai recomandăm:

Adevărul despre bicarbonatul de sodiu. Beneficiile, dar şi riscurile fatale ale prafului din bucătărie considerat medicament universal

Secretele alimentaţiei sănătoase şi cât trebuie să mâncăm ca să evităm bombele calorice. Nutriţioniştii explică ce conţine un meniu sănătos

Cinci semne care îţi spun că faci accident vascular cerebral. Simptomele care trebuie să te trimită la spital

Zece semne că faci infarct. Simptomele care îţi pot salva viaţa

Lista neagră a motivelor pentru care tinerii fac infarct - cum sa îţi aperi inima. Cardiolog: „Un fumător miroase a mort”

Cât de sănătos este laptele? Ce este fals şi ce este real din noile teorii despre efectele nocive ale laptelui, un aliment controversat - explicaţii medicale

Adevăratele motive pentru care ne creşte colesterolul. Dezvăluirile unui doctor: „O enzimă-duşman e cea care ne face rău“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările