Cum puteţi avea o dietă echilibrată în perioada postului. Sfaturi şi reţete de la nutriţionist

Cum puteţi
avea o dietă echilibrată în perioada postului. Sfaturi şi reţete de la
nutriţionist

FOTO: www.bucatarul.tv

Nutriţionista Paula Monor a explicat pentru „Adevărul” cum ar trebui să arate dieta zilnică a celor care postesc: „Profitaţi cât mai mult de această perioadă în care tarabele din pieţe s-au umplut de legume proaspete şi verdeţuri pentru a vă revitaminiza, remineraliza şi detoxifia natural organismul”.

Nutriţionista Paula Monor din Suceava ne-a explicat că cei care postesc trebuie să adopte o dietă echilibrată pentru a oferi organismului nutrienţii esenţiali de care are nevoie în fiecare zi.

„Aşadar, când postim, optăm să înlocuim alimentele de origine animală (carnea, produsele lactate, pestele şi oul) care conţin, pe lânga vitamine şi minerale, o cantitate importantă de proteine cu valoare biologică înaltă (deoarece conţin toţi aminoacizii esenţiali), cu cele de origine vegetală, care au o valoare biologică mai mică (din cauza lipsei unor aminoacizi), de exemplu: soia si produsele din soia, mazăre boabe, linte, fasole, migdale, nuci, arahide, cereale integrale. Trebuie sa stiţi însă că prin combinarea mai multor alimente vegetale se asigură un aport optim de proteine. De exemplu, puteţi alege un iaurt de soia în care să adăugaţi cereale integrale sub forma de fulgi, simple sau în amestec, fructe proaspete, nuci sau migdale”, ne-a spus nutriţionista.

Ea ne recomandă să consumăm fasolea, mazărea şi năutul în salate şi supe creme, decât în mâncare gătită cu mult sos şi grăsimi sau prăjeli. ”De exemplu, puţeti face o salată asortată din morcov ras, fasole boabe, salată verde, ceapă, ridichi, ulei vegetal şi zeamă de lămâie, care poate fi consumată cu pâine integrală. Pentru varietate şi plăcerea gustului, puteţi introduce în alimentaţie hrişcă bogată în proteine şi fibre, care poate fi gătită cu multe legume, sub forma unui pilaf asezonat cu diferite sortimente de salate cu spanac, leurda şi salata verde bogate în vitamine şi minerale”, ne-a arătat Paula Monor.

Cartofii dulci sunt o altă alegere sănătoasă deoarece reprezintă o sursă excelentă de vitamine şi minerală. Pot fi gătiţi la abur sau copţi, după care îi puteţi savura cu brânză tofu şi salată asortată.

Nutriţionista ne recomandă să creştem consumul de fructe proaspete şi ocazional să ne alintăm cu câteva tablete de ciocolată neagră, miere de albine sau dulceaţă de casă, pentru a ne satisface nevoia de dulce.

„În perioda postului, este important să consumăm seminţe de susan, dovleac şi de cânepă, deoarece acestea ne aduc în alimentaţie un aport important de calciu. Mai puteţi beneficia de acest mineral prin consumul de soia, cât şi al legumelor cu frunze verzi de culoare închisa. Grăsimile vegetale se găsesc disponibile sub forma sortimentelor variate de uleiuri precum cel de floarea-soarelui, porumb, măsline, canepa, avocado, rapiţă, seminţe de struguri, susan, dovleac”, ne-a mai apus Paula Monor.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: