Ce exerciţii simple pot fi făcute pentru a ţine sănătoasă coloana vertebrală. Trucul pentru încălzirea muşchilor lombari

Ce exerciţii simple pot fi făcute
pentru a ţine sănătoasă coloana vertebrală. Trucul pentru încălzirea muşchilor lombari

Exerciţiile pentru muşchii lombari sunt importante FOTO: sanatate.acasa.ro

În cele mai multe cazuri, atunci când lucrăm la calculator nu ne preocupă poziţia corpului. O poziţie greşită pe timp îndelungat poate duce la probleme multiple de sănătate. Vă prezentăm în cele ce urmează mai multe exerciţii simple pentru a ţine coloana vertebrală sănătoasă.

Pentru a avea o poziţie corectă la calculator, este foarte important să vă relaxaţi coloana vertebrală. Iar în acest sens, kinetoterapeutul Raluca Stănescu recomandă următorul exerciţiu:

”Folosiţi câteva cărţi pentru a vă face un suport de 7-8 centimetri pentru cap. Următorul pas este acela de a vă întinde pe jos şi de a vă pune capul pe cărţi. Îndoiţi genunchii, dar ţineţi picioarele pe podea. Ţineţi genunchii depărtaţi la o distanţă puţin mai mare decât lăţimea soldurilor. Ţînând coatele pe podea, trebuie să vă împreunaţi palmele în zona de deasupra soldurilor. Staţi în această poziţie aproximativ un sfert de oră”.

Iată un alt exerciţiu simplu pentru a avea o poziţie corectă la calculator. Staţi cu spatele drept, la un perete, cu călcăiele atingând peretele. Asiguraţi-vă că omoplaţii şi fundul ating peretele. Ar trebui să fie un spaţiu între curbura spatelui şi perete. Încearcaţi să atingi peretele cu spatele capului, ridicând uşor bărbia. Rămâneţi în această poziţie timp de 30-40 de secunde.

Un alt exerciţiu util constă în încălzirea muşchilor lombari. Trebuie să vă aşezaţi cu palmele şi cu genunchii pe podea şi privirea îndreptată în jos. Trebuie să vă asiguraţi că palmele sunt paralele cu umerii şi că genunchii sunt paraleli cu şoldurile. Respiraţi adânc. ”În timp ce expiraţi, ridicaţi braţul drept şi piciorul stâng şi întindeţi-le cât puteţi de mult, astfel încât braţul, spatele şi piciorul să formeze o linie dreaptă. Nu vă sprijiniţi în soldul drept pentru a vă susţine, ci antrenaţi-vă muşchii lombari. Inspiraţi şi coborâţi braţul şi piciorul în poziţia iniţială, asigurându-vă că ambele ating podeaua în acelaşi timp. Expiraţi şi repetaţi mişcarea cu braţul stâng şi piciorul drept. Încercaţi să faceţi acest exerciţiu de cel puţin 15 ori”, mai precizează Raluca Stănescu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările