Două sectoare din DN 76 Deva - Oradea, în şantier după mai mulţi ani de blocaj. Cum s-a lucrat FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două sectoare ale Drumului Naţional 76 Deva – Oradea se află în şantier după mai mulţi ani în care lucrările au fost blocate.

Sectoarele Ioneşti – Vârfurile (14 kilometri) şi Vârfurile – Ştei (33 de kilometri) din drumul european Deva – Oradea (184 de kilometri) se află în şantier, primul din anul 2019, iar cel de-al doilea din 2020, după mai mulţi ani în care lucrările au fost blocate. Ambele au termene de finalizare anul 2021.

GALERIE FOTO DE PE DN 76, SECTORUL IONEŞTI - VÂRFURILE

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a prezentat stadiul lucrărilor efectuate pe cele două tronsoane, la final de an.

„În cadrul contractului de reabilitare a DN 76, sector Ioneşti – Vârfurile, Asocierea SC Sylc Con Trans SRL / Hydrostroy AD a executat, în ultima parte a anului, lucrări la ziduri de sprijin în zona Hălmagiu, s-au montat dispozitive de acoperire a rosturilor de dilataţie de la poduri, s-au realizat bazine de dispersie, extraexcavaţii şi blocaj de piatră pentru stabilizarea terenului la parcarea de scurtă durată din zona Hălmagiu. Termenul estimat de finalizare al lucrărilor este jumătatea anului viitor. Pe următorul sector aflat în reabilitare, DN 76 Vârfurile – Ştei (sectorul administrat de DRDP Timişoara fiind Vârfurile – Groşi), antreprenorul Drum Asfalt SRL & Vahostav - SK A.S. & Trameco S.A. & Ile Viorel Construct SRL a executat, în luna decembrie, lucrări de aşternere a stratului de bază şi a stratului de legătură, reparaţii la structura rutieră existentă, umpluturi în spatele zidurilor de sprijin, montarea bordurilor şi pavajelor la trotuare, cofrare şi turnare şanţuri pentru scurgerea apelor. Sectorul de drum se află pe teritoriul judeţelor Arad şi Bihor, fiind administrat împreună cu DRDP Cluj”, a informat DRDP Timişoara.


Foto: DRDP Timişoara

image

Se lucrează de şapte ani pe şoseaua Deva - Oradea

Proiectul de reabilitare a drumului naţional DN 76, Deva – Oradea, km 0+000 – km 184+390 a demarat în 2013, finalzarea sa fiind plănuită iniţial pentru 2016. Sursa de finanţare a acestor lucrări este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Lucrările pe şoseaua din vestul României au început în 2013  pe unele sectoare, în timp ce pe altele procedurile au fost întârziate. Unele tronsoane, ca Deva - Brad au fost finalizate în 2017, în timp ce lucrările la tronsonul Ioneşti - Vârfurile au fost blocate aproape trei ani, după ce antreprenorii au fost acuzaţi de mobilizare slabă, iar nvestiţia a fost scoasă din nou la licitaţie.


Foto: DRDP Timişoara

image

Pe şoseaua Deva - Oradea, lucrările constau în: mărirea platformei drumului de la 8,00 - 9,00 m la 10,00 m, din care parte carosabilă 7,00 m, acostamente de 1,50 m din care 1,25 cu sistem rutier echivalent cu cel al părţii carosabile, iar restul de 0,25 m din pământ; introducerea benzii a III-a pentru vehicule lente sau a benzilor de degajare, ranforsarea sistemului rutier existent în vederea îmbunătăţirii portanţei şi suprafeţei de rulare; corecţia punctuală a traseului, prin corecţia unor curbe periculoase; îmbunătăţirea scurgerii apelor în lungul drumului prin pereerea şanţurilor şi rigolelor de pământ sau reprofilarea acestora şi refacerea celor degradate; înlocuirea podeţelor cu diametre sau deschideri sub 2,00 m cu podete de 2,00 m precum şi repararea unor podete existenţe, inclusive amenajări amonte şi aval; îmbunătăţirea drenajului sistemului rutier sau protejarea acestuia de infiltraţii ale apelor din versanţi, prin execuţia pe anumite porţiuni a unor drenuri longitudinale sub rigole şi a unor drenuri transversale pe versanţi; amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată; amenajarea tuturor intersecţiilor cu alte drumuri publice; sporirea siguranţei circulaţiei prin înlocuirea unor parapete existente cu parapete metalici şi prevederea de trotuare în localităţile traversate; în localităţi, trotuarele, parcările şi traversările vor fi amenajate astfel încât să poată fi utilizate de către persoanele cu handicap.


Foto: DRDP Timişoara

image

Vă recomandăm să citiţi şi:

Investiţie de 12 milioane de euro: 14 kilometri din şoseaua Deva - Oradea intră în şantier după o pauză de doi ani

VIDEO Cum arată de la sol „Dealul Lililecilor”, cel mai dificil sector al Austostrăzii Lugoj-Deva, lotul 4

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva la final. Au loc ultimele retuşuri la nodul rutier de la Dobra şi la podul peste Mureş. Cum arată construcţia începută în 2014

VIDEO Cum arată nodul rutier vital al Autostrăzii Lugoj - Deva. Imagini aeriene cu mega-construcţia de la Şoimuş

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite