Câte ore trebuie să dormi în funcţie de vârstă pentru a-ţi proteja sănătatea şi buna dispoziţie

Câte ore trebuie să dormi în funcţie de vârstă pentru a-ţi proteja sănătatea şi buna dispoziţie

Cât trebuie să dormi pentru a-ţi asigura sănătatea mentală şi buna dispoziţie

Somnul este un indicator al sănătăţii generale. Fie că vorbim de sănătatea cognitivă, fizică sau de evitarea stărilor de depresie, programul orelor de somn joacă un rol cheie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ne petrecem până la o treime din viaţa dormind, de calitatea somnului depinzând nivelul de fericire şi dispoziţia fiecărui individ. Plecând de la acest criteriu, Federaţia Americană de Studiu al Somnului a elaborat un nou raport în care recomandă o gamă largă de intervale de somn adecvate pentru majoritatea grupelor de vârstă, la care au lucrat experţi în anatomie şi fiziologie, pediatrie, neurologie şi gerontologie.

Conform raportului, în funcţie de vârstă, fiecare individ trebuie să doarmă un anumit număr de ore:

  • Nou-născuţi (0-3 luni): intervalul de somn se restrânge la 14-17 ore în fiecare zi
  • Sugari (4-11 luni): intervalul de somn a crescut cu două ore, la 12-15 ore
  • Copii (1-2 ani): intervalul de somn a crescut cu o oră, la 11-14 ore
  • Copiii de vârstă preşcolară (3-5 ani): 10-13 ore
  • Copii de vârstă şcolară (6-13 ani): intervalul de somn a crescut cu o oră, la 9-11 ore
  • Adolescenţi (14-17 ani): intervalul de somn a crescut cu o oră, la 8-10 ore
  • Adulţi mai tineri (18-25 ani): intervalul de somn este de 7-9 ore
  • Adulţi (26-64 ani): numărul orelor de somn nu a fost schimbat, rămân 7-9 ore
  • Adulţi în vârstă (65+): intervalul de somn este de 7-8 ore

„Este prima dată când o organizaţie profesională a elaborat un program de somn în funcţie de vârste, bazat pe o revizuire riguroasă, sistematică a literaturii ştiinţifice mondiale referitoare la durata de somn, la sănătate, performanţa neurologică şi siguranţă“, a spus dr. Charles A. Czeisler, preşedinte al consiliului de administraţie al Federaţiei Americane de Studiu al Somnului.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările