Care este cel mai sănătos mod de a consuma broccoli, usturoi sau muştar

Care este cel mai sănătos mod de a consuma broccoli, usturoi sau muştar

Usturoiul trebuie zdrobit şi lăsat cel puţin zece minute în acea formă înainte de a-l pune în mâncare.  FOTO Arhivă Adevărul

Prepararea anumitor alimente şi asocierile acestora pot influenţa beneficiile pe care le avem de pe urma mâncărurilor pe bază de legume sau a fructelor pe care le consumăm.

Ştiri pe aceeaşi temă

Kritstin Kirkpatrick, o nutriţionistă americană, precizează, potrivit „Huffington Post”, că există numeroşi factori care influenţează cantitatea de nutrienţi din alimentele pe care le consumăm. Printre acestea, se numără şi variaţiile preparatelor consumate. Nu toate felurile de nuci, mere sau cartofi au aceleaşi calităţi nutriţionale. Iată cum se mănâncă în mod corect şi beneficiind de cât mai mulţi nutrienţi câteva dintre alimentele cel mai des consumate:
 
Cartofii
 
Beneficiile oferite de cartofi diferă în funcţie de preparare. Astfel, cartofii prăjiţi, copţi sau făcuţi piure au calităţi nutriţionale diferite. Conform cercetăriilor, cartofii violeţi sunt cei mai buni pentru sănătate, pentru că scad tensiunea arterială şi reduc riscul de cancer. Mai mult decât atât, un studiu realizat în 2014 a demonstrat că acest soi de cartofi conţine o cantitate mai mare de polifenol, un antioxidant care protejează împotriva unor boli comune şi împiedică îmbătrânirea pielii.
 
Morcovii
 
Potrivit unui studiu, din cauza tăierii morcovilor se pierd mulţi nutrienţi, aşa că după spălare şi curăţare, morcovii ar trebui fierţi întregi, nu tăiaţi rondele.
 
Ceaiul 
 
Mai multe cercetări au demonstrat că dacă adaugi lapte în ceai, în stilul britanicilor, băutura îşi pierde din beneficiile pe care aceasta le are asupra sistemului cardiovascular. Dacă, totuşi, consumi des ceai verde, îl poţi îndulci cu suc natural de fructe. Vitamina C din suc va ajuta la creşterea biodisponibilităţii nutrienţilor din ceaiul verde.
 
Usturoiul
 
Studiile arată că dacă zdrobim usturoiul şi-l lăsăm cel puţin zece minute în acea formă înainte de a-l pune în mâncare, se va elibera o enzimă numită allicin, care reduce riscul de boli cardiovasculare. 
 
Sosul din salate
 
Foarte multe cercetări au demonstrat că beneficiile sosurilor din salate nu sunt de dat la o parte: acestea ne induc senzaţia de saţietate şi ajută la absorţia nutrienţilor din salată. Ba chiar, sunt recomandate salatele cu dressing în locul celor fără. 
 
Merele şi perele
 
Oamenii de ştiinţă au demonstrat că merele şi perele at trebui consumate atunci când sunt extrem de bine coapte, pentru că atunci conţin mai mulţi oxidanţi activi. Prin urmare, bananele maronii nu trebuie aruncate, nici piersicile foarte moi. 
 
Broccoli
 
Broccoli este unul din cele mai sănătoase alimente, având efecte pozitive în prevenirea anumitor tipuri de cancer, însă modul de preparare al acestuia face diferenţa. Un studiu realizat în 2008 a demonstrat că broccoli îşi păstrează calităţile intacte doar dacă este gătit la aburi şi că fierberea şi prăjirea sunt cele mai proaste metode de a-l găti. Un alt studiu realizat în 2012 a demonstrat că mâncărurile picante servite cu broccoli întăresc efectele acestuia de prevenire a cancerului.
 
Muştarul
 
Muştarul este un condiment foarte bun pentru sosuri, salate sau sandvişuri în orice formă a sa, însă pentru tratarea inflamaţiilor şi reducerea riscului anumitor tipuri de cancer se recomandă folosirea muştarului simplu, fără alte adaosuri sofisticate. Acesta conţine un compus numit curcumin (care dă culoarea galbenă muştarului), ingredient activ considerat cel mai puternic antiinflamator natural, antioxidant cu efecte antivirale, anti-cancer şi de reducere a colesterolului.
 
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: