Tarom cumpără în leasing două aeronave Boeing 737 MAX 8. Ce riscuri își asumă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tarom anunță semnarea contractului de leasing pentru achiziția a două aeronave Boeing 737 MAX 8 cu CDB Aviation, care vor fi livrate în perioada decembrie 2025 - ianuarie 2026.

Avion Boeing 737 Max 8 în zbor
Tarom cumpără în leasing două aeronave Boeing 737 MAX 8

Noile aeronave Boeing 737 MAX 8 vor avea o capacitate de 189 de locuri și vor contribui la standardizarea flotei TAROM, permițând atât oferirea unor servicii de calitate superioară călătorilor, cât și o reducere semnificativă a costurilor de operare ale companiei.

Colaborarea cu CDB Aviation susține planurile noastre pentru modernizarea flotei TAROM, iar cele două aeronave Boeing 737 MAX 8 ne vor ajuta să creștem eficiența operațională și să oferim pasagerilor noștri o experiență de zbor superioară. Apreciem expertiza și sprijinul partenerului nostru pentru această investiție, o parte importantă a planului de dezvoltare, în care modernizarea flotei este un element cheie pentru îmbunătățirea performanței comerciale și a perspectivei de creștere. Așteptăm cu nerăbdare să le introducem în programul nostru de zbor,” a declarat Costin Iordache, Director General al TAROM.

Achiziția de aeronave noi este o măsură care face parte din planul de redresare a TAROM și a fost o condiție de bază pentru aprobarea ajutorului de stat de către Comisia Europeană. Aeronavele Boeing 737 MAX 8 au un rol important în întărirea poziției TAROM pe piață și reînnoirea flotei companiei.

Dorim să construim o relație puternică cu cel mai nou dintre clienții europeni și una dintre cele mai vechi companii aeriene din regiune, TAROM. Fondată în urmă cu șapte decenii, TAROM este în prezent cea mai longevivă companie aeriană din România, având un rol central în promovarea industriei aviatice a țării și a conectivității regionale. Cu aceste avioane MAX, TAROM va putea continua să-și îmbunătățească poziția pe piață, construind în același timp una dintre cele mai tinere flote din regiune”, a declarat Jie Chen, CEO CDB Aviation.

Ce probleme au fost semnalate la avioanele Boeing

În ultima perioadă au avut loc mai multe incidente aviatice în care au fost implicate avioanele Boeing 737 Max 8, cel mai recent datând din 22 iunie (sâmbătă) când un zbor Korean Air cu destinația Taiwan a trebuit să se întoarcă după ce a fost detectată o defecțiune la presurizare. Datele de zbor arată că avionul a coborât peste 7,6 km într-o perioadă de circa cinci minute, la scurt timp după decolare.

Cu două zile mai devreme, joi, un avion Malaysia Airlines a fost nevoit să facă cale întoarsă și să se întoarcă la Hyderabad, în India. O înregistrare video a arătat motorul acestuia în flăcări, cu scântei zburând în spatele său.

De asemenea, joi, un zbor United Airlines din Connecticut către Colorado a fost întrerupt după ce o bucată din capacul motorului a căzut în timpul decolării.

Avioanele Boeing au fost, de asemenea, afectate de probleme în ultimele luni. În ianuarie, un dop de ușă s-a desprins de pe un avion Boeing 737 Max 9 Alaska Airlines la peste 4 mii de metri, provocând o gaură în avion.

De atunci, mai mulți denunțători de la Boeing au prezentat mărturii explozive, susținând că societatea a făcut economii în ceea ce privește controlul calității.

În ultima perioadă au existat și alte cazuri în care avioanele comerciale s-au confruntat cu scăderi bruște ale altitudinii de croazieră care au provocat răniri.

În mai, un avion Boeing 777-300ER al companiei Singapore Airlines s-a confruntat cu turbulențe puternice. Zborul de la Londra la Singapore se afla la o altitudine de aproximativ 11 mii de metri deasupra Myanmarului când a fost împins în sus și în jos rapid timp de 62 de secunde, ceea ce a dus la un deces și peste 100 de răniți.

Posibile probleme de fabricație

La finalul anului trecut, chiar Boeing cerea companiilor aeriene să inspecteze noile avioane 737 MAX pentru un posibil şurub slăbit în sistemul de control al direcției

Totul după ce un operator internaţional a descoperit un şurub cu o piuliţă lipsă, în timp ce efectua întreţinerea de rutină a unui mecanism din legătura de control al cârmei, a comunicat FAA. Mai mult, Boeing a descoperit o altă o aeronavă, nelivrată, cu o piuliţă nestrânsă corespunzător. Problema identificată pe acel avion a fost remediată. Dintr-un exces de precauţie, recomandăm operatorilor să îşi inspecteze avioanele 737 MAX şi să ne informeze cu privire la orice constatări. Am informat FAA şi pe clienţii noştri şi vom continua să-i ţinem la curent cu evoluţia situaţiei”, a comunicat Boeing.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite