Anchetă după ce Boeing-ul 737 Max al Ryanair a plonjat de la 600 de metri în doar 17 secunde în timpul unui zbor către Londra

0
Publicat:

Incidentul șocant a avut loc în timpul călătoriei de două ore de la Klagenfurt, Austria, către aeroportul Standed, din Londra.

Ryanair FOTO: Arhivă
Ryanair FOTO: Arhivă

O investigație a fost lansată după ce un Boeing 737 Max pilotat de Ryanair s-a prăbușit la o viteză alarmantă în timpul apropierii finale de aeroportul Stansted din Londra.

Datele de zbor arată că, pe 4 decembrie anul trecut, zborul FR1269 a coborât mai mult de 600 de metri în doar 17 secunde, scrie standard.co.uk.

Incidentul șocant a avut loc în timpul călătoriei de două ore de la Klagenfurt, Austria, când rata de coborâre a aeronavei a depășit 2400 metri pe minut la altitudine joasă.

În mod miraculos, niciunul dintre pasagerii sau echipajul de la bordul aeronavei cu 197 de locuri nu a fost rănit, potrivit ziarului I.

Ryanair a recunoscut apariția unei "apropieri instabile" înainte de aterizare și a confirmat cooperarea sa cu Air Accidents Investigation Branch (AAIB) din Regatul Unit.

Analiștii din domeniul aviației și-au exprimat îngrijorarea profundă, în special având în vedere problemele actuale legate de modelul 737 Max, inclusiv acuzațiile recente ale denunțătorilor și incidentul din ianuarie în care o ușă s-a desprins de pe un avion în timpul zborului.

În jurnalul de incident al AAIB se descrie faptul că aeronava s-a confruntat cu o "viteză mare și o atitudine de înclinare a botului în jos" în timpul unei proceduri de întoarcere.

Această manevră implică abandonarea unei încercări de aterizare și urcarea pentru a înconjura aeroportul înainte de a efectua o nouă apropiere.

Unitatea irlandeză de investigare a accidentelor aeriene, care asistă AAIB, a raportat, de asemenea, un "level bust" - atunci când o aeronavă se abate semnificativ de la altitudinea atribuită.

Deși AAIB a confirmat că aeronava a aterizat în siguranță, fără răniți, aceasta a declarat că investigația se apropie de finalizare, concluziile fiind așteptate în această toamnă.

Cauza incidentului rămâne neclară, factorii potențiali variind de la probleme de proiectare a aeronavei la erori de pilotaj sau probleme de control al traficului aerian.

În special, înregistrările de zbor arată că aeronava nu a funcționat timp de două zile după incident, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la eventualele probleme ale avionului Boeing relativ nou.

Analiza datelor de zbor indică faptul că avionul a efectuat o coborâre constantă până la 700 metri înainte de a întrerupe aterizarea.

În cele din urmă, aeronava s-a stabilizat și a aterizat în siguranță aproximativ 10 minute mai târziu, în condiții de ploaie slabă și cer acoperit la Stansted.

Un purtător de cuvânt al AAIB a declarat: "Nu putem oferi detalii suplimentare în acest moment, deoarece incidentul grav este încă în curs de investigare. Putem împărtăși faptul că aeronava a aterizat în siguranță și nu au fost raportate răni ale pasagerilor sau ale echipajului. Ancheta se apropie de finalizare și este probabil să fie publicată cândva în toamnă."

Un purtător de cuvânt al Ryanair a declarat: "Acesta a fost un caz de apropiere instabilă. Echipajul a efectuat o "întoarcere" și a aterizat normal pe a doua apropiere, în conformitate cu procedura Ryanair. Ryanair a raportat această problemă la AAIB în conformitate cu manualul nostru de operare și am furnizat detalii complete și cooperăm pe deplin cu această anchetă de rutină a AAIB. Nu putem face niciun alt comentariu până când AAIB nu își va finaliza examinarea acestui zbor."

Apropierea unei aeronave, faza finală critică a zborului care se întinde pe aproximativ 16 km înainte de aterizare, este guvernată de reglementări stricte. Aceste reguli dictează viteza, altitudinea și ratele de coborâre permise.

Orice abatere de la acești parametri face ca o apropiere să devină "instabilă", o situație care poate compromite siguranța în timpul fazei de aterizare.

Incidentul în care a fost implicat Boeing 737 Max al companiei Ryanair la Stansted este deosebit de îngrijorător. Acesta a fost unul dintre cele doar șase incidente aviatice din Regatul Unit de anul trecut care au justificat o investigație completă din partea AAIB.

Dintre aceste cazuri rare care au determinat examinarea AAIB, zborul Ryanair pare să fie singurul incident care a implicat o apropiere instabilă.

Boeing, Aeroportul London Stansted și Autoritatea Aviației Civile din Regatul Unit au refuzat să comenteze în timp ce ancheta este în curs de desfășurare.

Europa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite