Nu pentru că recrutorii şi angajatorii nu ar vrea să o facă, ci pentru că logistica gestionării aplicaţiilor, a documentelor şi a răspunsurilor e adesea mai complicată şi mai consumatoare de resurse (mai ales în reţea, când sunt mai multe departamente şi angajaţi implicaţi) decât credeţi, şi mulţi pur şi simplu nu şi-o pot permite, oricâtă bunăvoinţă ar avea.

Normele minimale de politeţe socială spun să dai o confirmare de primire a aplicaţiei (automatizată, de regulă) şi un răspuns nominal (ideal individualizat) celor cu care te-ai întâlnit. Dar unii candidaţi aşteaptă şi confirmări sau răspunsuri intermediare de felul: „Am studiat aplicaţia dumneavoastră şi din păcate nu am reţinut candidatura… etc.”. „Mai durează, încă nu ne-am lămurit, vă rugăm să mai aşteptaţi!” Care nu vor veni.

Unii angajatori scriu explicit în anunţ şi pe site-urile lor că dacă nu eşti invitat la interviu în atâtea zile de la trimiterea CV-ului sau de la primirea confirmării, aplicaţia se consideră respinsă. Şi noi am scris asta pe site, însă aproape nimeni nu citeşte. Alţii merg chiar mai departe, cu aceeaşi procedură şi după primul interviu – că dacă nu primeşti un răspuns în câteva zile de la interviu să te consideri respins, fără a mai aştepta şi o informare scrisă ori de alt fel.

Aşadar, recomandarea mea este să luaţi această stare a lucrurilor ca pe o normalitate a momentului şi a locului. Răspunsurile şi confirmările costă bani. Managementul aplicaţiilor costă bani, să ştii în orice moment cine şi ce fel de răspuns a primit costă mai mult decât credeţi, angajaţii care să dea telefoane şi să scrie e-mailuri trebuie plătiţi cu lefuri din ce în ce mai mari. Dacă toate firmele ar face aceste investiţii înaintea altora, da, aţi primi e-mailuri cu răspunsuri frumos meşteşugite pentru orice. Dar să nu uitaţi ca asta ar face ca să plătiţi mai mult când cumpăraţi de la supermarket produsele acelei firme care vă trimite e-mailuri măgulitoare. Şi un leu în plus aici, unul dincolo, se adună…