Scandalul Tarom continuă: sindicatele cer demisia Consiliului de Administraţie

0
0
Operatorul aerian naţional este în centrul unui conflict continuu între managerul privat şi consiliul de administraţie
Operatorul aerian naţional este în centrul unui conflict continuu între managerul privat şi consiliul de administraţie

Sindicatele din Tarom cer demisia Consiliului de Administraţie al companiei şi constituirea unei comisii de anchetă din partea Corpului de control al premierului, în scopul verificării "abuzurilor conducerii administrative şi executive", potrivit unui comunicat.

„Sindicatele reprezentative şi unite ale companiei Tarom iau atitudine şi lansează un protest ferm şi deschis faţă de poziţia şi declaraţiile recente ale Consiliului de Administratie TAROM, prin vocea preşedintelui său, domnul Dan Pascariu, pe diverse aspecte privind conducerea, organizarea şi activitatea operatorului aerian naţional", se mai arată în comunicat.

Sindicaliştii spun că au constatat „cu dezamăgire că orice apariţie a conducerii CA Tarom în media nu face altceva decât să aducă repetate şi grave prejudicii de imagine companiei, fiind de natură să afecteze reputaţia angajaţilor săi şi să le zădărnicească eforturile - susţinute în condiţiile unui mediu concurenţial puternic şi extrem de dificil, atât pe plan inten, cât şi pe plan internaţional - de a menţine compania pe o linie ascendentă în privinţa calităţii serviciilor oferite pasagerilor”.

Tot sindicatele apreciază că şeful CA al Tarom, Dan Pascariu, „abuzează de poziţia sa şi îşi permite în mod nejustificat şi sfidător să desconsidere şi să umilească angajaţii companiei la fiecare intervenţie publică, dovedind o lipsă de coerenţă şi argumente”.

Sindicaliştii reclamă „rapacitatea membrilor CA, preocupaţi prioritar de asigurarea propriilor venituri şi avantaje”, precum şi „lipsa de interes real al CA pentru instaurarea unui climat de seriozitate, profesionalism, corectitudine şi încredere în propriile valori prin numiri in funcţii cheie a unor persoane fără o temeinică pregătire şi experienţă într-un domeniu atât de aparte”.

În acelaşi comunicat sunt reclamate „preocuparea obsesivă a CA pentru restructurare (privită ca scop în sine), înţelegând prin aceasta în mod exclusiv concedieri de personal, fără să comunice în mod transparent viziunea şi strategia avută în vedere pentru relansarea companiei, deşi cheltuielie cu personalul reprezintă doar 18% din bugetul companiei”.

O altă problemă care nemulţumeşte sindicatele din Tarom este „creşterea total nejustificată a cheltuielilor aferente înfiinţării unor noi posturi de conducere, în timp ce, la nivel declarativ, există intenţia de restructurare”.

Vânzarea de avioane

Directorul executiv al Tarom, Nicolae Demetriade, a declarat anterior că managementul companiei ia în calcul reduceri de personal şi de salarii, renunţarea la trei aeronave şi la operarea unor curse către zone în care au loc conflicte, printre care şi Egipt.

Demetriade vrea să vândă trei avioane, două Airbus A 310, despre care spune că sunt foarte vechi şi foarte mari consumatoare de petrol, şi un avion închiriat în 2008 (Boeing 737 - 800). Flota Tarom cuprinde 24 de aeronave.

În schimb, Tarom nu îşi permite să cumpere niciun avion nou.

Scandalul Heinzmann-Pascariu

Consiliul de Administraţia i-a redus mandatul managerului privat Christian Heinzmann de la patru ani la un an şi l-a numit pe Nicolae Demetriade în funcţia de administrator-director executiv.

Şeful CA al Tarom, Dan Pascariu, a afirmat recent că Heinzmann nu a respectat decizia Consiliului de Administraţie de a îngheţa angajările şi a adus 40 de persoane, nu a început procesul de restructurare şi nu a îndeplinit nici 30% din obiectivele propuse în planul de management.

Heinzmann a declarat că a semnat documentul la solicitarea lui Pascariu. „Dacă nu aş fi semnat, aş fi fost concediat”, afirma managerul Tarom.

Tarom a înregistrat pierderi de 66 milioane de lei în primele patru luni, cu 30 milioane de lei mai puţin faţă de rezultatul negativ estimat în planul de management.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite