Scandalul Tarom ia amploare. Managerul privat Heinzmann dezvăluie presiunile la care este supus în companie: „Dacă nu aş fi semnat, aş fi fost concediat“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Christian Heinzmann, managerul privat al Tarom, spune că a fost forţat să semneze un document prin care durata contractului său a fost redusă la un an, că ministrul Transporturilor Relu Fenechiu i-a spus că nu a ştiut despre acest lucru şi că vor discuta pe acest subiect la întoarcea oficialului din concediu.

„Adevărul“ a scris vineri, în exclusivitate, că Heinzmann a fost constrâns să semneze o anexă la contract prin care i se reduce mandatul de la patru ani la un an. El a semnat anexa la cererea lui Dan Pascariu, preşedintele Consiliului de Administraţie.

„Dacă nu aş fi semnat, aş fi fost concediat“, a spus Heinzmann, potrivit Mediafax.

De asemenea, „Adevărul“ a scris în urmă cu două săptămâni despre presiunile la care este supus managerul Tarom pentru a demisiona, fiind rugat zilnic „să se îmbolnăvească sau să se ceară sub orice motive doreşte“. 

Heinzmann a arătat că, după ce a semnat anexa, a fost informat ulterior că Nicolae Demetriade a fost numit vineri în funcţia de director executiv al Tarom de către Consiliul de Administraţie şi că va trebui să colaboreze cu acesta, dar nu a primit documente oficiale în acest sens.

"Cum l-aş fi putut eu forţa? El a semnat un addendum la contract de bună voie", a declarat la rândul său Dan Pascariu.

Pascariu a afirmat că există mai multe nemulţumiri la adresa activităţii lui Heinzmann, iar decizia CA de numire a lui Demetriade, care este posibil să-l fi deranjat pe CEO, a vizat tocmai întărirea conducerii executive.

"Documentul pe care l-am semnat este în vigoare începând din 1 iulie. Dânsul m-a rugat acest lucru", a adăugat el.

Preşedintele CA spune că reducerea duratei mandatului a fost o concluzie la care s-a ajuns de comun acord.

"Noi am discutat mai demult acest lucru, dar nu l-am forţat eu. Este o discuţie mai veche. Noi am ajuns la concluzia că este mai bine să-şi reducă mandatul, având în vedere complexitatea job-ului şi faptul că era singur, era izolat. În noiembrie pleacă şi CFO-ul (Michael Moriaty, n.r.), atunci îi expiră contractul. (...) Este foarte greu când eşti singurul străin într-o companie, când ai bariere de cultură şi lingvistice", a spus el.

Pe de altă parte, CEO-ul Tarom a afirmat că a discutat despre schimbarea survenită în durata mandatului său cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, care i-a spus că nu a ştiut despre această situaţie.

"Mi-a spus că nu ştie nimic despre acest lucru, că pleacă în concediu şi că vom discuta când se întoarce. (...) Trebuie să aştept să se întoarcă domnul Fenechiu din vacanţă, cred că la sfârşitul acestei săptămâni", a spus Heinzmann.

CEO-ul a afirmat că ulterior vrea să discute clarificarea situaţiei sale şi cu alţi oficiali, inclusiv cu premierul Victor Ponta, şi că îşi doreşte continuarea mandatului în forma iniţială.

"Vreau să rămân, iubesc această companie, iubesc această ţară, nu văd niciun motiv pentru a pleca. La sfârşitul zilei îmi fac doar meseria. Nu sunt politician", a spus Heinzmann.

El a arătat că situaţia de la Tarom este complexă şi se îmbunătăţeste, dar mai sunt multe lucruri de făcut în această direcţie.

CEO-ul Tarom nu are în plan acţiuni în instanţă, în cazul în care situaţia va rămâne neschimbată. "Nu este stilul meu", a adăugat el.

Nicolae Demetriade, numit vineri în funcţia de director executiv al Tarom de către Consiliul de Administraţie, a declarat că nu există nicio şansă ca operatorul aerian să fie rentabilizat în 2013, dar speră ca acest lucru să se întâmple anul viitor.

"Am fost împuternicit în această funcţie pentru a urgenta implamentarea planului de management. Ţinta este să rentabilizăm compania mai repede decât este prevăzut în planul de management, adică sfârşitul anului 2015. Nu există nicio şansă pentru rentabilizarea companiei în acest an, însă sperăm să se întâmple la sfârşitul anului viitor", a declarat Nicolae Demetriade, care ocupă şi poziţia de membru în Consiliul de Administraţie, potrivit Mediafax.

Situaţia lui Heinzmann este similară cu cea a managerului privat de la CFR, Dimitris Sophocleous, care a condus compania pentru numai trei luni.

Rezultate bune pentru primele cinci luni 

Compania de stat Tarom şi-a redus pierderile în primele cinci luni din 2013 cu 45% faţă de perioada similară a anului trecut, de la 116 milioane de lei la 64 de milioane de lei, potrivit rezultatelor anunţate de operatorul aerian în urmă cu două zile. Pierderile operatorului aerian de stat sunt cu 34% mai mici faţă de cele prevăzute în planul de management şi cu 45% faţă de cele prognozate în bugetul anual.

„Datele financiare pe primele cinci luni ale anului 2013 confirmã faptul cã rezultatele companiei Tarom s-au îmbunătăţit cu 34%, respectiv 38 de milioane de lei, faţă de ceea ce a fost prevăzut în planul de management şi cu 45%, respectiv 52 milioane lei, faţă de cele prognozate în bugetul anual. Astfel, rezultatele financiare cumulate, neauditate ale anului 2013, arată o reducere a pierderilor de pânã la 64 de milioane de lei, prin comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2012, unde pierderea a fost de 116 milioane de lei“, a declarat Christian Heinzmann, directorul executiv al Tarom. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite