Reabilitarea podului peste brațul Borcea: Constructorul a început etapa de așternere a asfaltului
0Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a publicat, marți, noi imagini de pe șantierul podului peste Brațul Borcea.

Potrivit sursei citate, săptămâna aceasta a început etapa de așternere a asfaltului, după ce weekend-ul trecut constructorul a finalizat etapa de așternere a hidroizolației.
,,Imagini de astăzi, 43.07.2023, de pe șantierul podului peste brațul Borcea, calea II, de pe A2! Așternere mixturi asfaltice.” a transmis CNAIR.

Începând cu 1 iunie, s-a decis suspendarea aplicării tarifului de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunăre între Fetești și Cernavodă. Conform datelor CNAIR, taxa de la Feteşti va fi suspendată până la finalizarea lucrărilor la podul peste braţul Borcea, dar nu mai târziu de 31 august.
Lucrările de reabilitare la podul peste braţul Borcea, situat pe Autostrada A2, au fost reluate în data de 14 februarie.
Podul peste braţul Borcea, în lungime de 970 de metri, este un pod combinat de cale ferată şi şosea, de tip constructiv, care traversează fluviul Dunărea şi, împreună cu podul similar de la Cernavodă, în lungime de 1.596 metri, conectează oraşele Feteşti şi Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea şi Muntenia.
Ultima dată, Compania de Drumuri a reluat pe 19 septembrie lucrările de reabilitare la podurile Borcea și Cernavodă, pe Autostrada Soarelui, restricții de circulație fiind valabile până în a doua jumătate a lunii decembrie.

În 2021, CNAIR a atribuit contractele pentru reabilitarea ambelor poduri peste Dunăre constructorului român Maristar pentru 130 de milioane de lei, fonduri europene, termenul pentru finalizarea lucrărilor fiind februarie 2023, pentru Podul Cernavodă respectiv aprilie 2023 pentru Podul Borcea.
După anunțarea suspendării taxei de la Fetești, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Irinel Scrioșteanu anunța: „În urma expertizelor, inspecțiilor și decopertărilor făcute, s-au constatat deficiențe importante de execuție la momentul construcției podului, precum lipsa stratului de hidroizolație, care a dus la infiltrarea apei în betonul de sub straturile rutiere ale podului, fiind necesară astfel refacerea dalelor de susținere a căii pe pod (elemente structurale de rezistență). Întrucât nu se pot demola în același timp toate dalele de susținere a căii pe pod pe cele câteva sute de metri lungime, experții au indicat etapele de desfășurare a lucrărilor, etape pe care vrem să le închidem cât mai repede.”