Reparații la podul peste brațul Borcea și de 1 mai: când ar putea fi gata lucrările

0
Publicat:

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat, marți, noi imagini de pe șantierul podului peste brațul Borcea. Potrivit sursei citate, se lucrează intens și în această perioadă pentru a afecta cât mai puțin posibil sezonul estival.

Lucrări executate astăzi, 02.05.2023, pe podul peste brațul Borcea, calea II, de pe A2: Armare suplimentară dală demolată; Hidrodemolare beton degradat în dala carosabilă a suprastructurii de beton a podului; Înlocuire parapet pietonal.Se lucrează intens pentru a afecta cât mai puțin posibil sezonul estival.”, au transmis reprezentanții CNAIR pe pagina de Facebook.

Lucrările de reabilitare la podul peste braţul Borcea, situat pe Autostrada A2, au fost reluate în data de 14 februarie.

,,Marți, 14.02.2023, începând cu ora 13:00, reîncep lucrările de reabilitare la Podul peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2. Pe perioada lucrărilor, Calea II de circulație, sensul Constanța- București, între km 143+125 și km 148+315, va fi închisă traficului, circulația fiind deviată pe Calea I, unde se va desfășura în ambele sensuri.", menţiona atunci CNAIR.

Lucrări de reabilitare pe șantierul podului peste brațul Borcea: Foto: CNAIR
Lucrări de reabilitare pe șantierul podului peste brațul Borcea: Foto: CNAIR

Lucrările au continuat și în minivacanța de 1 mai

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a fost întrebat, marţi, în cadrul unei conferinţe, de ce au fost făcute lucrări pe Autostrada A2, la podul pentru braţul Borcea, în timpul minivacanţei de 1 Mai, acest lucru făcând ca românii care au plecat de pe litoral să facă și cinci ore până la Bucureşti.

Ştiu că sunt lucrări pe braţul Borcea, la pod, şi care se vor termina până la sfârşitul lunii iunie. Niciodată nu voi pune în balanţă siguranţa cetăţenilor versus eventualele înjurături pe care şi le ia un ministru aflat în funcţie sau un anumit disconfort. Siguranţa este pe primul loc. Atâta timp cât s-au făcut acele lucrări de decopertare pe braţul Borcea şi la acele lucrări s-au găsit lucruri care trebuie a fi reparate şi care vor fi, aceste lucrări, realizate în următoarele săptămâni şi terminate până la sfârşitul lunii iunie, nu am să pun niciodată în balanţă cele două lucruri, pentru că Doamne fereşte! să aleagă cineva care se va afla în viitor pe acest scaun de ministru între siguranţa cetăţenilor aflaţi în trafic şi o anumită zonă de imagine şi de confort şi să se întâmple o tragedie. Deci niciodată nu o să fac o alegere de alt tip. Sigur că aceste lucruri trebuie să fie urmărite, sigur că, dacă ar fi după mine, ar trebui să lucreze şi duminica şi noaptea şi să lucreze non-stop. Din câte ştiu eu, lucrează şi duminica şi cam astea sunt informaţiile pe care le am pentru că trebuie să termine rapid”, a răspuns Sorin Grindeanu.

Podul peste braţul Borcea, în lungime de 970 de metri, este un pod combinat de cale ferată şi şosea, de tip constructiv, care traversează fluviul Dunărea şi, împreună cu podul similar de la Cernavodă, în lungime de 1.596 metri, conectează oraşele Feteşti şi Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea şi Muntenia.

Ultima data, Compania de Drumuri a reluat pe 19 septembrie lucrările de reabilitare la podurile Borcea și Cernavodă, pe Autostrada Soarelui, restricții de circulație fiind valabile până în a doua jumătate a lunii decembrie.

În 2021, CNAIR a atribuit contractele pentru reabilitarea ambelor poduri peste Dunăre constructorului român Maristar pentru 130 de milioane de lei, fonduri europene, termenul pentru finalizarea lucrărilor fiind februarie 2023, pentru Podul Cernavodă respectiv aprilie 2023 pentru Podul Borcea. Calendarul de lucrări a fost stabilit pentru a nu afecta circulația în sezonul estival.

Podul, mai deteriorat decât se credea

La sfârşitul lunii aprilie 2022, în cadrul unei întâlniri cu presa, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, explica că acest pod a fost mult mai deteriorat decât se credea iniţial.

Din păcate, acest pod a fost mult mai deteriorat decât a arătat expertiza iniţială. Această situaţie a făcut ca lucrările să fie mai mari şi de mai lungă durată. Problema acestui pod este, de fapt, execuţia de la momentul iniţial, din 1985. Probabil că atunci, pentru a grăbi deschiderea circulaţiei pe pod, constructorii de la acea vreme nu au aşternut hidroizolaţia între placa podului şi covorul asfaltic, astfel încât apa s-a infiltrat constant şi a distrus o mare parte din suprastructură, iar în momentul în care s-a decopertat, odată cu aceste lucrări, aceste lucruri au fost scoase în evidenţă. Atunci, pentru a nu repeta până la urmă greşeala făcută atunci, am decis să respectăm absolut toate procedurile tehnice, chiar dacă acestea înseamnă ceva mai mult timp.”, a transmis atunci Sorin Grindeanu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite