Încep lucrările de modernizare a stațiilor Fetești și Ciulnița. „Trenurile nu vor fi afectate”

0
Publicat:

CFR a anunțat, miercuri, că încep lucrările de modernizare a liniilor din stațiile Fetești și Ciulnița, pentru viteza de 160 km/h, precizând, în același timp, că trenurile de călători nu vor fi afectate.

Stațiile Fetești și Ciulnița vor fi modernizate, Foto: CFR Infrastructură
Stațiile Fetești și Ciulnița vor fi modernizate, Foto: CFR Infrastructură

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA vă informează că au început lucrările pregătitoare pentru deschiderea șantierelor de modernizare a liniilor, peroanelor și a instalațiilor feroviare din stațiile Fetești și Ciulnița, lucrări finanțate din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, în valoare de 309 milioane lei, fără TVA.”, anunță reprezentanții CFR.

Potrivit acestora, lucrările pregătitoare constau în amenajarea terenului, depozitarea materialelor de cale, crearea platformelor tehnologice, deconectarea liniilor de contact aferente liniilor incluse în prima fază a programului de modernizare (linii de primiri-expedieri trenuri de marfă, linii de manevră sau doar de expedieri) și demontarea catenarei.

Sursa citată a mai menționat faptul că, pentru a nu afecta graficul de circulație al trenurilor de călători în sezonul estival, constructorul a structurat programul lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din cele două stații în faze de execuție, astfel primele linii pe care încep lucrările sunt linii de manevră, de expedieri sau primiri-expedieri trenuri de marfă, după cum urmează:

* Stația Fetești

→ liniile L11, L12 şi 1T - 3T, pentru deconectarea liniillor de contact, liniile L8 - L10 şi firul II Fetești – Movila, pentru demontarea catenarei.

* Stația Ciulnița

→ liniile L4, L5 şi L7 - L10, pentru montarea liniilor de contact, linii neelectrificate în prezent.

Programul pentru modernizarea stațiilor FETEȘTI și CIULNIȚA cuprinde lucrări complexe de infrastructură, dar şi de suprastructură feroviară - terasamente, linii, peroane, pasarele pietonale, tunel pietonal, construcții civile de exploatare feroviară, lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii - care vor contribui în primul rând la creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h, optimizarea capacității de tranzit pentru trenurile de marfă și, nu în ultimul rând, facilități de acces la standarde europene pentru călători, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități.

Reamintim faptul că, elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA fac obiectul contractului semnat în 2022 cu asocierea SC ARCADA COMPANY SA - SC ISPCF S.A, termenul de finalizare a lucrărilor fiind anul 2024.”, mai arată CFR SA.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite